Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Emajõe lainetel hakkab kihutama vormel 1 paat

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Kalevi veemotoklubi juht Üllar Põvvat näitab töös olevat mudelit, mille järgi peab hiljem valmima Eesti esimene vormel 1 paat.
Kalevi veemotoklubi juht Üllar Põvvat näitab töös olevat mudelit, mille järgi peab hiljem valmima Eesti esimene vormel 1 paat. Foto: Sille Annuk

Tartu Kalevi veemotoklubi eestvedaja Üllar Põvvat on lähiaastateks seadnud endale ambitsioonika eesmärgi: ehitada valmis Eesti esimene vormel 1 paat ja avada seeläbi siinses veemotospordis uus peatükk.

Põvvati sõnul läheb Tartu klubil praegu hästi, sest talendikaid noori sportlasi jagub mitmele rindele. «Kui aasta jooksul saame ühe medali, ükskõik mis värvi, siis see on ju üle mõistuse hea. Meie ridades tegutseb juba mitu maailmameistritiitlit võitnud Rasmus Haugasmägi, aga leidub ka tulevasi tegijaid. Näiteks toimusid läinud pühapäeval Põhjamaade meistrivõistlused, kus meie Kärol Soodla saavutas esikoha,» rääkis ta.

Ammune unistus

Hea käekäik on tema hinnangul klubisse toonud tugeva tiimitunde, mis annab andekatele sportlastele teotahet juurde.

45 aastat veemotos tegutsenud Põvvati peas küpseb nüüd aga sootuks uus idee. Nimelt hakkab ta ehitama Vormel 1 klassi paati ning soovib mudeli valmis saada paari aasta jooksul. «Idee ehitada vormel 1 paat oli mul juba siis, kui ise võidu sõitsin. Siis aga polnud meie tase vastav. Nüüd tuleb paadi valmimiseks lihtsalt raha leida ning küll see vääriline võidusõitja ka leidub,» rääkis Põvvat.

Praegu otsitakse kõrgetasemelise paadi tegemiseks nii sponsoreid kui ka investoreid. Kui sõiduk valmis, loodetakse sellega löögile pääseda mõnes rahvusvahelises tiimis.

«Vormel 1 on vee peal sisuliselt sama, mis maa peal: keskmiselt sõidetakse ligi 200 kilomeetrit tunnis ning võistlusklass on täiesti omaette tase. Ometi võime paadi valmis saada, aga ei jõua maksta kinni kogu edasist logistikat. Loodan ehitada niivõrd hea paadi ja kasvatada sellise võidusõitja, kellele oleks valmis õla alla panema mõni maailmatasemel tiim,» lausus Põvvat.

Praegu otsitakse kõrgetasemelise paadi tegemiseks nii sponsoreid kui ka investoreid. Kui sõiduk valmis, loodetakse sellega löögile pääseda mõnes rahvusvahelises tiimis.

Seitsmekordne maailmameister Rasmus Haugasmägi nimetas oma treeneri uut plaani vägevaks. «Väga vinge mõte! Pole kahtlustki, et ta saab sellega hakkama. Eks see ole küll päris kulukas ja aeganõudev projekt, aga ma saan aru Üllari soovist jätta Eesti veemotospordis maha senisest veelgi suurem märk. Tal on selleks vajalikud kogemused ja teadmised olemas,» rääkis Haugasmägi.

Paat peab valmima mitmes etapis: esmalt tuleb teha mudel, seejärel vorm ning alles viimasena paat ise.

Olümpiaalad ja teised

Üllar Põvvat on võidusõidupaate ehitanud 45 aastat ning ebaõnnestumisi on tal enda sõnul olnud vaid kaks.

«Tööpuudust meil pole, pigem rahapuudus. Jube kahju, et Eestis on löödud spordialad kahte ritta: olümpiaalad ning need, mis sinna ei kuulu. Kui riigi tasandil ei saa toetust, tulebki ise otsida. Ega see meeldiv protsess ole, kui pead käima ukselt uksele, aga kui oled kõva tegija, siis ikka aidatakse. Mul on Vormel 1 asjus olnud Tartus juba mitu positiivset kohtumist firmajuhtidega ning oleks tore, kui toetajaid tuleks juurde,» lisas ta.

Eesmärgile jõudmiseks on kõigepealt vaja koguda 27 000 eurot, mis läheb mudeli valmistamiseks. Põvvat usub, et kui veemotospordist hoolivad edukad ettevõtjad annaks väikese panuse, saaks vajamineva summa kiiresti kokku.

Tagasi üles