Magusasõbrad on kondiitrifirma leib

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kogu talvehooaja toodab Pere tavaliselt 30–40 tonni piparkooke. Kondiiter Häili Evert, kes kaunistab päevas keskmiselt 30 kilo piparkooke, teeb ja sööb neid koduski veel hea meelega.
Kogu talvehooaja toodab Pere tavaliselt 30–40 tonni piparkooke. Kondiiter Häili Evert, kes kaunistab päevas keskmiselt 30 kilo piparkooke, teeb ja sööb neid koduski veel hea meelega. Foto: Margus Ansu

Jõulukuul on Pere karamellilõhnases kondiitrikojas aasta kiireim aeg, mil ahjudest tuleb tonne krõbisevaid piparkooke lisaks vähemalt sama suurele tortide kogu­sele. Pärast mullust langust on Pere maiuste müük taas tõusuteel.

«Praegu ei puhka ükski kondiiter. Meie puhkus hakkab jaanuaris, kui inimestel on kõhud piparkooke täis söödetud,» nentis Pere kondiitrikoja juhataja Merike Muna.

ASi Pere turundus- ja müügijuhi Rene Kiisi sõnul on piparkookide müük jäänud sel aastal eelmisega võrreldes umbes samaks – kogu hooaja jooksul toodavad nad 30–40 tonni piparkooke. Kasvanud on aga tortide ja teiste kallimate maiuste müük.

Rohkem torte

«Masu ajal eelistati odavamaid tooteid ja torti söödi vähem. Sel aastal on tortide müük kasvanud,» rääkis Kiis, et tänu tarbimise elavnemisele läheb ka kondiitritööstusel järjest paremini.

«Tahaks loota, et kõige raskem aeg on seljataga,» lisas ta. Pere kondiitri- ja pagaritööstuse kehvemad ajad jäid Kiisi sõnul eelmisse aastasse. «Masu jõudis meieni hiljem, sest suure ettevõttena oli meil rasva rohkem. Eelmisel aastal aga hakkas rasv otsa saama,» rääkis ta.

Keerukas aeg kulus Kiisi selgitusel ettevõttes nii-öelda köögi korrastamiseks ning tootmise ümberkorraldamiseks. Näiteks tõi firma kogu leiva- ja saiatootmise Pärnust üle Tartu tehasesse.

Kondiitri- ja pagaritoodete tarbimine on selle aasta suvest Kiisi sõnul taas pigem kasvuteel ning eristunud on kaht tüüpi tarbijad: ühed, kes on jätkuvalt väga hinnatundlikud, ning teised, kes on valmis ka keskmisest rohkem maksma. «Kallimad tordid lähevad teatud aegadel väga hästi. Neile jagub ostjaid,» rääkis Kiis.

Teise näite tõi Kiis pagaritööstustest: tavalise rukki- ja peenleiva müük on jäänud enam-vähem samaks, kuid keskmisest kallima, paberpakendis tumeda Wabariigi rukkileiva müük on kasvanud.
Tarbimispidu

Kiis ei usu, et saia või leiva hinnad lähiajal märkimisväärselt kasvaksid või langeksid. Küll aga näeb ta toodete valikut kahanemas. «Praegu on Eestis täielik tarbimispidu, kui vaadata sarnaste leibade ja saiade paljusust,» ütles ta. «Meie majas tehakse üle 300 erineva toote. Sortimenti tuleb optimeerida, kõik sabakesed ei tasu end ära,» rääkis Kiis.

Pagari- ja kondiitritoodete hinnast moodustavad Kiisi selgitusel 60–70 protsenti tooraine ja tööjõukulud. «Meie hinnad on otseselt seotud maailmaturu hindadega. Kui jahu hind maailmaturul langeb, saame hindu langetada. Kui jahu hind kasvab, tõusevad ka meie hinnad,» rääkis ta.

Järgmiselt aastalt ootab Pere Kiisi sõnul pagari- ja kondiitritoodete tarbimise kasvu. Peale kodumaa vaatab firma aktiivsemalt ka väljapoole: müüb musta leiba Soome, küpsiseid Lätti ja peab läbirääkimisi, et üks Peterburi ja Moskva toidupoekett võtaks Eesti kamajahu müüki.

Pere pagari- ja kondiitritööstus
• Aastas toodab Pere 3000 tonni leiba, 1000 tonni saia, 600 tonni kondiitritooteid, 800 tonni saiakesi, küpsiseid ja jahu.
• Pere pagari- ja kondiitritööstuse Tartu ja Pärnu tehases töötab kokku 135 inimest.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles