Kas narkootikumid ja alkohol on ikka probleem rokikogukonnas või on see minevik?
Me ei tahtnud sellest alguses filmis üldse rääkida. Aga pidime Chris Cornelliga (Soundgardeni laulja, kes tegi enesetapu – toim) tegema intervjuu filmi jaoks, kuid ta suri päev enne intervjuud ära.
Läksime järgmine päev kontserdipaika, nende bändiruumi silt oli veel üleval. Saime toore reaktsiooni fännidelt, mida me alguses kasutada ei plaaninud. Lindistasime selle üles, sest see on suur ja traagiline asi, kui peaesineja ei ilmu kohale.
Mõni kuu hiljem pidime tegema intervjuu Chester Benningtoniga (Linkin Parki laulja, kes tegi enesetapu – toim) ja ka tema suri. Need mehed põlesid läbi. Järsku mõistsime, et me ei saa seda kajastamata jätta, sest läbipõlemine ja sõltuvused on osa rokist.
See pole vaid rokimaailma probleem, opiaadid on meie ühiskonnas suur probleem. Mu tütre parima sõbra vend, 19-aastane poiss, suri kaks nädalat tagasi opiaadi üledoosist. (Ameerikas kirjutavad arstid patsientidele tihti välja valuvaigisteid, mille peatoimeaine on mõni opiaat – toim.)
Laulupidu paneb teid mäletama ajalugu ja tekitab ühtsustunde nagu rokkmuusika nende fännidele.
Eestlased laulsid end Nõukogude Liidust välja. Kas rokil ja koorilaulul on mingi seos?
Jah, ma arvan, et tänapäeva muusika pole kuulatajate jaoks tihtipeale korduvalt kuulatav. Rokil on aga üle viiekümne aasta ajalugu, mis on võimas asi. See muusika on midagi võimsat, mis laseb fännidel end vabalt tunda, lasta enda lõdvaks ja muusikale kaasa elada. Muusikat kuulates jõuavad nad sellisele emotsionaalsele tasemele, kuhu nad muidu ei jõuaks.