Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Linn kannustab laenurattaga sõitjaid korda järgima (3)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Rattaringluse rattaid pidevalt kasutav Toomas Lainoja leiab, et trahvid hoiavad vandaalid ratastest eemal.
Rattaringluse rattaid pidevalt kasutav Toomas Lainoja leiab, et trahvid hoiavad vandaalid ratastest eemal. Foto: Seleri Tidor

Pea poolteist kuud tagasi avatud rattaringluse rattaid on selle aja jooksul kõikvõimalikul moel lõhutud ja kahjustatud. Homsest peavad rattaringluse väärkasutajad arvestama aga suuremate trahvidega kui seni.

Tartu Linnatransport reastas kõik juhud, mille eest ringluseratastel sõitjaid trahvima hakatakse. Endiselt kehtib ka kuu aega tagasi kehtestatud 80-eurone hilinemistasu, kui laenaja ratast viie tunni jooksul dokki tagasi ei vii.

Tartu abilinnapea Raimond Tamme sõnul tehti muudatused selleks, et rattaringlust oleks kõigil parem kasutada. Tamm ütles, et trahvid distsiplineerivad inimesi rattaid paremini hoidma. Neid, kes on uute ratastega siiani korralikult sõitnud, see muudatus ei mõjuta.

Leppetrahvi suurus on 100 eurot ja see, mille eest võib sõitjat trahvida, on kirjas rattaringluse kodulehel. Homsest võib rattalaenaja saada trahvi, kui jätab sõiduvahendi kohta, kus see segab teisi inimesi. Ka need, kes on teinud endale mitu rattaringluse kontot või esitanud kasutajaks registreerides vananenud või valesid andmeid, peavad kukrut saja euro võrra kergendama. Tamme sõnul on süsteemi toimimiseks oluline, et kasutajad esitavad tõese isikuinfo, muidu ei saa rattaringluse töötajad kasutajaga vajaduse korral ühendust võtta.

Rattaringlust regulaarselt kasutav Toomas Lainoja ütles, et teda trahvid ei heiduta.

Leppetrahvi alla kuulub nüüdsest ka sõiduriista väärkasutamine, näiteks mitmekesi ühe ratta peal sõitmine või elektriratta aku tühjaks sõitmine. Samas võib kasutajat trahvida, kui ta sõidutab rattakorvis lemmiklooma. Selle puhul lähtutakse Tamme sõnul siiski looma kaalust. Rattaringluse ratta korvi võib panna kuni 20 kilogrammi asju, suurema raskuse korral võib rattakorv katki minna.

Lisaks avaldas Tartu Linnatransport, kui palju peab süüdlane maksma rattaosade remondi eest, näiteks peab esirehvi puruks teinud kasutaja tasuma 46 eurot, lõhutud esikorvi vahetuse eest tuleb maksta 84 eurot.

Rattaringluse fänn Toomas Lainoja ütles, et teda trahvid ei heiduta. Pigem kannustavad trahvid tema arvates inimesi ratastega heaperemehelikult ümber käima ja hoiavad vandaalid neist eemal. Kõik, kes rattaid kasutavad, peavad Lainoja arvates teadma, millega nad nõustusid rattaringluse kasutajakontot tehes.

100 eurot leppetrahvi peab maksma kui:

  • Kasutaja konto andmed on valed, ebatäielikud või aegunud.
  • Kasutaja on loonud rohkem kui ühe ratta­ringluse konto.
  • Kasutaja ei ole lukustanud jalgratast nõuetekohaselt.
  • Kasutaja on parkinud või jätnud jalgratta kohta, kus see ei ole lubatud.
  • Kasutaja on lukustanud jalgratta oma lukuga või reserveerinud selle teistele kättesaamatult endale või teisele isikule.
  • Kasutaja on jalgratta aku tühjaks sõitnud.
  • Kasutaja on andnud jalgratta või bussikaardi teise isiku kasutada.
  • Kasutaja on transportinud jalgrattaga teist isikut või looma või on ühe jalgrattaga sõitnud korraga mitu isikut
  • Kasutaja on pannud jalgratta esikorvi lubamatuid esemeid.
  • Kasutaja on jalgrattaga sõitnud lubamatutes kohtades või viisil või kasutanud jalgratast ettevõtluseks.
Tagasi üles