Tartu Jaani kirikus sai eile õhtul alguse tänavune Klaaspärlimängu festival. Kontserdil «Mozart ja sõbrad» astusid üles Elina Nechayeva (sopran), Selvadore Rähni (klarnet), Eneli Hiiemaa (flööt), Andres Mustonen (viiul) ja Glasperlenspiel Sinfonietta. Kõlas Bachi, Mozarti, Mozart-Adami ja Vähi looming.
Fotod: Elina Nechayeva säras Klaaspärlimängu avakontserdil
Klaaspärlimängul on järgneva viie päeva jooksul kavas veel kümmekond kontserti.
Juba täna õhtul on kavas maailma esiettekanne üsna tavatust teosest veel tavatumale koosseisule. Nimelt suunab ansambel HaftCraft rambivalguse fagotile – instrumendile, mis saab harva soolopilli staatust nautida ning on siiani üks enim tagaplaanile jäänud sümfooniaorkestri pille.
Viis aastat tagasi sündinud kollektiiv sai alguse just soovist teenimatult vähe tähelepanu pälvinud instrumenti rohkem esile tõsta. Belgia rahvusliku sümfooniaorkestri solistide Bert Helseni ja Filip Neyensi eestvedamisel on ansambel mitmes koosseisus andnud kontserte Belgias, Hollandis, Hiinas, Iraanis ja teistes riikides.
Põnevale pillivalikule ei jää alla ka kontserdiprogramm, milles on läbi põimunud Iraani traditsiooniline ja lääne klassikaline muusika. Ana Naqe erilise kõlavärviga sopran ja farsikeelne laul, saadetud isikupärasest fagoti tämbrist ja keelpillikvartetist, loob erilise muinasjutulise õhkkonna, kus iidsed ajad ja lood otsekui üles ärkavad.
Kontserdi teeb erakordseks ka Peeter Vähi uhiuue teose esiettekanne. See põhineb pärsia poeedi, filosoofi ja astronoomi Umar Hajjami farsikeelse «Ruba’iyati» ingliskeelsel tõlkel. Hajjami mitmekihilised ja vastuolulised värsid, kus kohtuvad sufism, epikuurlus, pessimism, nihilism ja fatalism, esitavad heliloojale Vähi sõnul komponeerimisel tõelise väljakutse.
Vaata Klaaspärlimängu programmi festivali kodulehelt!