Eile hilisõhtul lõppenud Euroopa parimate õpilasfirmade valimisel Prantsusmaal saavutas Hugo Treffrneri gümnaasiumi õpilasfirma Brand kõrge teise koha.
Tartu noormeeste õpilasfirma jõudis Euroopas kõige paremate sekka
Meestele mõeldud juuste viimistlus- ja hooldustooteid arendav ja tootev Brand astus Prantsusmaal kahe päeva jooksul toimunud võistlusel vastu 40 riigi parimatele õpilasfirmadele. Pingelisel võistlusel saavutas lõpuks napi edu Türgi õpilasfirma, mis toodab merevee puhastamiseks mõeldud filtreid.
«Võimas! Emotsioon, mille võistluselt saime, on kirjeldamatu,» lausus Brandi tegevjuht Mihkel Mariusz Jezierski. «Me ei pidanud enda toodet üldse klientidele pähe määrima, nad ostsid seda ise! Oleme aasta jooksul palju vaeva näinud ja võistluse jaoks kõvasti harjutanud ning oleme tõsiselt rõõmsad, et meid märgati ja tunnustati.»
Lisaks temale töötavad Brandis veel Sander Aukust, kes vastutab ettevõtte finantsküsimuste eest ning turundust ja müüki veab Markus Jõeveer.
JA Eesti direktor Kersti Loor märkis, et Brandi poisid esinesid uskumatult tugevalt ning eelkõige avaldasidki nad žüriile muljet hea ettevalmistuse ja meeskonnatööga. «Kohtunikud tõid välja, et Brandi iseloomustab kirg ja entusiasm koos suurepärase teostuse, hea meeskonnatöö ja väljapaistva tootega, millele on klientidelt suurepärane tagasiside. Lisaks mainiti veel ära, et tegemist on kindlasti vägagi kestliku ettevõttega, millel on läbi mõeldud tulevikustrateegia,» selgitas Loor.
Kersti Loor lisas, et meie noorte tulemuse teeb eriti tähelepanuväärseks just fakt, et Brandi toode ise ei ole otseselt midagi uut, aga lihtsalt teostus oli ülimalt tugev.
Enne Prantsusmaale Lille’i sõitmist harjutasid Brandi liikmed usinalt kogu oma etteastet ligi kahe kuu vältel. «Euroopa õpilasfirmade võistluse tase on väga kõrge ja seepärast käisid noored praktiliselt iga päev JA Eesti kontoris, kus harjutasime ja mõtlesime läbi erinevaid aspekte, müügikõnesid ja muud,» ütles Loor. Jezierski lisas, et kindlasti lähevad suured tänusõnad ka Brandi juhendajale Ülle Seevrile ning mentorile Kevin Reisenbukile.
Võistlusel tuli õpilastel mitme päeva jooksul läbida erinevad voorud, et tutvustada oma ettevõtte tahke ja seda, kui hästi õpilased ise on valmis ettevõtluses tegutsema. Põhjalikult tuli kaitsta oma äriideed, varasemalt tehtud tegevusi ja toimund arengut. Võistlus koosneb neljast etapist: tegevusaruande esitamine, lavaesinemine publiku ees, žürii ristküsitlus ja stendivoor, kus müügiletis juures tutvustatakse ja müüakse oma toodet või pakutakse teenust.
Järgmisel aastal toimub Euroopa parima õpilasfirma valimine Portugalis.
Eesti õpilasfirmad on Euroopas olnud seni vägagi edukad. Nüüdseks juba kaheksal korral on koju toodud esikolmiku koht, kolmel korral on Eesti firmad saanud Euroopa parimaks.