Supilinnas asuva Oa tänava kaudu hakkas üleeile sõitma buss nr 13. Samuti käib Oa tänaval soojatorustiku ehitus, mistõttu sõidavad seal sageli ka ehitusmeeste veokid. Nüüd kurdavad sealse linnaosa inimesed, et liiklus tekitab palju vibratsiooni.
Supilinlased kurdavad bussidest tekkiva vibratsiooni üle (3)
«Hommikud on eriti hullud. Alates kaheksast voorivad vaheldumisi rekkad ning ehitust teenindavad sõidukid, paar bussi ka sabas. Liikluspiirangu info, et sõita tuleb 25 kilomeetrit tunnis, pole ilmselt sinna jõudnud, kuhu pidi,» kurtis Kartuli tänava elanik Kristiina Praakli.
Oa tänaval elav Liis Viitkar räägib samast murest. «Maja rapub, nõud värisevad ja nurgad kragisevad, kui need bussid mööda sõidavad, » ütles ta. «Supilinna vanad majad on ehitatud parvvundamentidele ja igasuguse vibratsiooni suhtes väga tundlikud. Oleme kodusse palju raha investeerinud ja kinnisvarale selline raputamine hea kindlasti pole. Me pole selle vastu, et bussid sõidavad, aga enne oleks pidanud teed korda tegema.»
Tartu linnavalitsuse teehoolduse spetsialisti Marko Metsma sõnul ehitatakse Oa tänaval praegu trassi, aga teetöid ei tehta.
«Kas pärast trassitöid vibratsiooni vähemaks jääb, ei julge lubada,» ütles Metsma. Vibratsiooniuuringut linnavalitsus teinud pole ning iga maja puhul tuleb teehoolduse spetsialisti sõnul vaadelda asjaolusid eraldi.
«Las elanikud kirjutavad meile,» soovitas Metsma.
Oa tänav avati bussiliiklusele sel suvel esimest korda. Paljud supilinlased kartsid vibratsiooni ning olid seetõttu uue bussiliini vastu. Uus korraldus tõi Oa tänavale kaasa ka muid liikluskorralduse muudatusi. Näiteks ühel pool Oa tänavat ei tohi enam parkida, see on eraldatud jalakäijatele ning jalgratturitele.
Lõik Oa tänav 9 kuni Kartuli tänav jääb ehitustööde tõttu suletuks üheksanda juulini.