Tagajärg käes. Rattaringlus jääbki öötundideks lukku ning lohakaid kasutajaid ootab rahaline nõue

  • Lohakaid või pahatahtlikke kasutajaid on seni olnud liiga palju.
  • Tehtud ligi 120 000 sõitu ja läbitud üle 340 000 kilomeetri.
  • Lõhkujaid hakkavad jahtima ka G4S turvapatrullid.

Ühe ilmeka näite rendiratta väärkasutamisest jäädvustas Tartu Postimehe fotograaf 11. juuni päeval Annelinnas. Sellise käitumise eest ootab kasutajat edaspidi konto sulgemine ja lõhkumise ilmnedes rahaline karistus.

FOTO: Seleri Tidor

Andmaks elektriliste laenurataste akudele rohkem laadimisaega, jäävad Tartu rattaringluse parklad edaspidi öösiti kella ühest viieni suletuks. Ühtlasi alustab linn lohakatelt kasutajatelt hilinemistasu sissenõudmist ning õhutab linlasi lõhkujaid üles andma.

20. juunist alustab linnavalitsus süsteemselt 80-euroste hilinemistasude määramist. Selline nõue ootab neid, kes on laenuratast enda käes hoidnud järjest üle viie tunni.

Hilinemistasu võidakse küsida ka siis, kui kasutaja ignoreerib ratta ekraanil olevat hoiatust madala akutaseme kohta ("Low battery") ja sõidab aku täiesti tühjaks. Samuti tuleb rahakotti kergendada neil, kes pole parkima jäetud jalgratast korrektselt kinnitanud ning on andnud sellega võimaluse kellelgi teisel sõitma minna. 

Rattaringluse reeglite järgi vastutab iga kasutaja selle eest, et sõiduk saaks korralikult dokki tagasi pandud ja sõit ametlikult lõpetatud (ekraanile peab ilmuma teade "Ratas on dokitud").

Ringlusratta sihiliku lõhkumise eest hakkab linnavalitsus nõudma kahjuhüvitist, mis võib küündida 2500 euroni.

Kui juhtub, et sõitu pole võimalik korrektselt lõpetada tehnilise rikke tõttu, tuleb sellest teatada rattaringluse kasutajatoele. Kui seda pole tehtud, jääb vastutajaks viimane süsteemis fikseeritud kasutaja. 

Ratta sihipäratu kasutamise eest – kui sõidetakse näiteks mitmekesi või tehakse trikke – võib linnavalitsus kasutaja konto blokeerida. Esimesed kontod on nüüdseks juba kinni pandud, samuti on välja saadetud hulk hoiatusi. Ringlusratta sihiliku lõhkumise eest hakkab linnavalitsus nõudma kahjuhüvitist, mis võib küündida 2500 euroni. 

Käesoleva nädala jooksul kleebitakse rataste külgedele lisanumbrid, et rataste ebasihipärasele kasutamisele linlaste abiga piir panna. Linnavalitsus palub teatada rataste lõhkumistest ja leitud ratastest aadressile info@ratas.tartu.ee. Võimaluse korral tuleks teatajal fikseerida ratta number, lõhkumise kellaaeg ja asukoht ning teha toimunust foto.

Muu hulgas on linnavalitsus alustanud koostööd turvafirma G4S patrullidega, kes hakkavad samuti andma teavet rattaringluse rataste sihipäratu kasutamise juhtumitest.

Paljud rattaringluse kasutajad on kurtnud, et laenutuse mobiilirakendus ei näita alati dokkides olevate vabade rataste arvu õigesti. See on süsteemi haldaja sõnul paljuski seotud suure kasutuskoormusega: nimelt ei suuda rakendus alati aktiivses kasutuses olevate rataste andmeid piisava kiirusega uuendada. Lisaks, kui ratta aku sõita jäägitult tühjaks, siis ei hakka see dokis enam ise laadima ja vajab tehnikute abi, kuid rakendus kuvab ikkagi ratast dokis seni, kuni tehnikud on selle töökojas arvele võtnud.

Kasutajatel soovitatakse aeg-ajalt kasutada mobiilirakenduse värskendamise nuppu (iOS rakendusel paremal ülemises nurgas, Androidil lisavalikute all), et näha viimast seisu parklates. 

Linnavalitsus palub ekstra tähelepanelik olla, kui tekib vajadus ratas lukustada lisalukuga. Lisalukk tuleb kindlasti vedada läbi esiratta kodarate ja kinnitada paremal pool asuvasse pesasse. Alles seejärel on sõiduriist korralikult lukus ja seda ei saa vandaalid näpata.

8. juunil alustanud Tartu rattaringluses on nüüdseks tehtud ligi 120 000 sõitu ja läbitud üle 340 000 kilomeetri. Päevas tehakse keskmiselt 10 000 sõitu. 

Rattaringluse kasutajatoe telefoninumber on 5305 5000 ning see on kättesaadav esmaspäevast reedeni kell 7–20 ja nädalavahetustel kell 11–19. Kirjalikult tasub tähelepanekuid ja küsimusi saata aadressile info@ratas.tartu.ee.

Tagasi üles