Seega tuleks enamasti erandeid teha meeste kasuks, samas kui kogu Euroopas on valdav osa sookvootide poliitikast suunatud naiste osakaalu suurendamisele. Sadu vähem andekamaid mehi saaks ülikooli sisse ja sama palju andekaid naisi jääks välja. Järelikult kasvaks kõrgharidusega meeste osakaal ja väheneks naiste oma. Samas on uuringutest selge, et kõrgharidusega inimestel on paremad võimalused tööturul ning ühtlasi parem sissetulek.
Sookvootide alusel vastuvõtt ei kaota iseenesest stereotüüpe erialavalikul, küll aga langetab täiesti kindlalt õppe akadeemilist kvaliteeti. Selle tõttu kannatavad kõik õppijad, sest ühel erialal ja ühes grupis õppivate tudengite vaimse võimekuse erisus suureneb veelgi ning õppejõud peab keskenduma akadeemiliselt nõrgmatele. See mõjutab aine läbimise kiirust ja kvaliteeti ning demotiveerib andakamaid tudengeid.
Tudengite tagasiside on juba aastaid toonud esile vajadust suurema akadeemilise nõudlikkuse järele. Suurem akadeemiline nõudlikkus ja sookvootide alusel sisse saanud akadeemiliselt nõrgemad tudengid on olemuslikult vastuolulised.
Inimressursside kasutamise efektiivsuse osas toimuks sookvootide rakendamise korral selge tagasiminek, sest paljude akadeemiliselt võimekate inimeste potentsiaal jääks kasutama paljalt seetõttu, et ta on „valest“ soost.
Sookvoote pooldavate väitlejate argument tüdrukute ja poiste erinevast arengukiirusest ei pea gümnaasiumi lõpetavate noorte osas paika, sest riigieksamite tulemuste statistika näitab, et meestel on keskmine riigieksamitulemus 67,0 ning naistel 68,1. Seega on erinevus päris väike.
Vaadates Eesti kõrgkoole tervikuna, siis on ülikooli sisse astuvate tudengite sooline jaotus põhjendatud naiste osakaaluga ühiskonnas ja gümnaasiumilõpetajate hulgas. Eesti ühiskonnas tervikuna on meeste ja naiste suhe püsinud aastaid muutusteta – mehi keskmiselt 46%, naisi 54%. 2011. a andmetel on Eestis 116,9 naist 100 mehe kohta. Naiste osakaal Eestis on Euroopa Liidu suurim. Gümnaasiumilõpetajate hulgas on mehi 43% ja naisi 57%.