Kuna rongisõitjate hulk on jõudsalt kasvanud ning mitmel liinil on rongides raske istekohta leida, piiratakse suvel Elroni rongides jalgrataste transporti. Ühe jalgratta asemel mahub rongi mitu inimest.
Elron keelab teatud väljumistel rongis jalgrattaga reisimise (24)
Elroni müügi- ja arendusjuht Ronnie Kongo sõnas, et Elron võttis vastu otsuse piirata jalgrattaga rongiga sõitmise, kuna on kasvanud rongisõitjate hulk, sõitjad ise on nurisenud ning silmas peetakse ka seda, et rongi mahuksid mugavamini need sõitjad, kellel ilma oma sõiduvahendita pole võimalik reisida, näiteks ratastoolis ning lapsevankritega reisijad.
«Saame järjest enam klientidelt tagasisidet, et rattaid on rongis liiga palju ja need takistavad seal liikumist. Nii on meie poole pöördunud näiteks mitmed lapsevankritega emad, kel on keeruline endale rongis kohta leida, ratastooliga reisijad, samuti paljud teised sõitjad, kes rattarohkuse tõttu ei pääse näiteks WCsse või on määrinud oma riided,» rääkis Kongo.
Selleks et tagada reisijatele mugavamad sõiduvõimalused, on Elron sarnaselt Paldiski liinil kehtivate piirangutega otsustanud keelata Tartu, Narva ja Viljandi liinil kõige suurema nõudlusega reisidel reedeti, laupäeviti ja pühapäeviti jalgrataste rongiga vedamise.
«Soovime oma klientidele pakkuda võimalikult kvaliteetset teenust. Jalgrattakohad on rongides küll olemas, kuid sama ruum on mõeldud ka teistele reisijatele. Kui sõitjaid on väga palju, siis kõik lihtsalt rongi ei mahu. Jalgratas võtab mitme inimese ruumi, samas ei ole ratta rongi võtmine enamasti hädavajalik. Teiste reisijate arvelt rattakohti juurde teha me ei saa,» nentis Kongo. Ta lisas, et Elron mõistab, et saab jalgrataste keelu tõttu ratturite meelehärmi osaliseks, kuid samas on reisijate mugavus, turvalisus ning reisimisvõimalused olulisemad. Paljudesse peatustesse on aastatega lisandunud rattahoiukohti, mistõttu julgustab Elron rattureid neid aktiivselt kasutama. «Esimene valik peaks ikka olema jalgratta jätmine rongijaama, nagu see toimib igal pool Euroopas.»
Ratturid saavad endiselt rongiga reisida, kuid selleks tuleb kasutada väiksema täitumusega ronge. Kõikidel reisidel, kus rattaga sisenemine on keelatud, lisandub Elroni veebis sõiduplaaniotsingusse konkreetse reisi juurde vastav info. «Kui te näete sõiduplaaniotsingus mõne teid huvitava väljumise juures punast hüüumärki, siis palume kindlasti sellele vajutada. Seal on välja toodud reisi puudutav info, sealhulgas näiteks rattaga reisimise piirangud, millega palume kindlasti ka arvestada,» sõnas Kongo.
Kõikidel liinidel on igal päeval ka selliseid väljumisi, kus rattaga reisida on endiselt lubatud, samuti võib ratta endiselt rongi võtta selliste peatuste vahel sõites, kus reisijaid on vähem. Vastav info on iga rongi kohta välja toodud.
Ta lisas, et rattasõitjatele hea lahenduse pakkumine ei ole kindlasti Elroni tahtmise ega meelsuse taga. Seda enam, et keskkonnasäästlikkus on Elroni pakutava teenuse puhul väga oluline aspekt.
«Elron on korduvalt rõhutanud, et kuna reisirongiliikluse kasutajate hulk on aasta-aastalt kasvanud, siis on Eestis reaalne vajadus lisarongide järele, et rongitransporti saaks kasutada rohkemad reisijad, sealhulgas ka ratturid,» nentis Kongo.