Skip to footer
Päevatoimetaja:
Eili Arula
+372 739 0339
Saada vihje

Stipendium tiivustab homseid õpetajaid

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Stipendiumi saanud õpetajakoolituse tudengi Eeli-Kadri Posti sõnul saab raha küll lühiajaliselt tegevusele ärgitada, aga motivatsioon tuleb ikka inimesest enesest.

Sel nädalal määras haridus- ja teadusministeerium sajale õpetajakoolituse tudengile 20 000 krooni suuruse ühekordse stipendiumi, mis on mõeldud õpetajakutse tunnustamiseks ning noorte motiveerimiseks.



Magistrantuuri teisel kursusel eesti keele ja kirjanduse õpetajaks õppiv Triinu Laar tuli ülikooli eesmärgiga saada õpetajaks. See soov on endiselt jõus. Neiu on ülikooli kõrvalt õpetajaametit proovinud nii praktika korras kui ka päris palgalise õpetajana.

Paljud tudengid käivad kooli kõrvalt tööl. Stipendiumi saanud õpetajakoolituse tudengi Eeli-Kadri Posti sõnul võimaldab stipendium tal kevadsemestril vähem töötada ja rohkem õpingutesse süveneda.

Kooli kõrvalt tööl


Töölkäimist peab Triinu Laar oluliseks eelkõige kogemuse saamise eesmärgil. «Ma arvan, et igasugune kogemus on vajalik, sest see näitab erinevaid situatsioone, millega on oluline toime tulla ka koolis töötades,» ütles ta. Praegu töötab neiu ülikooli kõrvalt assistendina.

Õpetajana tahaks ta tööle asuda Tartusse või Tartumaale, seda aga pärast magistrikraadi saamist.

Kooli kõrvalt käib erialasel tööl ka Taavi Duvin, samuti stipendiumi saanud informaatikaõpetaja eriala tudeng. Duvin on praegu Tartu Erakoolis arvutiõpetaja.

Noormees peab oluliseks kooli kõrvalt erialase töö tegemist, kuna see annab õpetajakutsest täpsema pildi kui praktika.

Erialase töö tegemine on oluline, kuna see annab õpetajakutsest täpsema
pildi kui praktika.

Stipendiumi saamiseks tuli tudengitel kirjutada motivatsioonikiri ning saada ühe õppejõu soovitus. Arvesse võeti ka taotleja õpiedukust ja motiveeritust õpetajana töötamiseks.
Kümme stipendiumi sajast läks looverialade tudengitele, kes on aktiivselt osalenud laulu- ja tantsupeo korraldamises.

Suur tunnustus


Eeli-Kadri Post avaldas heameelt selle üle, et õpetajaks pürgimise protsess pälvib ametlikku tunnustamist. Teisi sarnaseid tudengitele mõeldud stipendiume värsketele stipendiaatidele ei meenunud, mistõttu pidasid kõik kolm stipendiumi suureks tunnustuseks.

«On hea, kui riik pöörab tähelepanu nii olulisele ametile nagu õpetaja oma,» ütles Laar. «Rahaline stipendium lihtsustab elamiskorraldust ja soodustab seeläbi õppimist, tunnustus on jällegi psühholoogiliselt tähtis,» sõnas Post.

Duvin ei arvanud ülikooli tulles, et teda võiks õpetajaamet paeluda. Praegu näeb ta aga võimalust, et töötab õpetajana ka veel aastate pärast.

Ei Laar ega Duvin pea õpetajaametit eriti raskeks.

«Loomulikult võtab see palju aega, aga see tasub ennast ära ja väljakutse ongi see, et saab nii paljude isiksustega koolitunnis koos olla,» rääkis Laar.

«Selleks, et meie laste ette jõuaksid ka tulevikus laia silmaringiga õpetajad, peaksid tulevased pedagoogid juba õpingute ajal eneseharimisele pühenduma, mitte häda pärast stuudiumi kõrvalt tööl käima,» ütles haridus- ja teadusminister Tõnis Lukas. 

Õpetaja­­stipendium

• Stipendiumi sai 100 õpetajakoolituse tudengit.
• Taotluse stipendiumi saamiseks esitas 282 üliõpilast.
• Stipendiaadid õpivad Tartu Ülikoolis, Tallinna Ülikoolis, Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias ning Tallinna Pedagoogilises Seminaris.
• Stipendiumi nõukogusse kuulusid haridus- ja teadusministeeriumi, sihtasutuse Archimedes, kolme õpetajaid ettevalmistava kõrgkooli ning Tantsu- ja Laulupeo Sihtasutuse esindajad.

Kommentaarid
Tagasi üles