Rohelisem bensiin kasvatas karburaatorite müüki hüppeliselt

Neste Eesti ja meie teistes tanklates on nüüd kõik kütused vedelkütuse märgistuse määruse kohaselt tähistatud Ega. Bensiini 95 juures olev märgis E5 võib, aga ei pruugi tähendada kütusele lisatud biolisandit.

FOTO: Margus Ansu

Puhtama maailma nimel vahetas Eestis euroliidu viimase riigina mullu mais bensiini 95 välja viieprotsendilise biolisandiga bensiini 95 vastu, tänavu maist on bensiinis 95 juba 10 protsenti biolisandit ning sellepärast ei sobi see kütus enam kõigile autodele, murutehnikast rääkimata. Bensiin 98 pidi jääma samaks. Mis parata, võtame siis seda kallimat marki, sest murutehnika remontijatel on praegu käed-jalad tööd täis ning karburaatorid lähevad nagu soojad saiad.

Artikkel kuulatav
Minu Meedia tellijatele

Aga stopp! Väike tiir Tartu tanklates näitas, et biolisandita bensiini meil nagu enam polegi. Näiteks Riia mäel Alexela, Aardla tänaval Olerexi ning Lõunakeskuse Neste tanklas on ka bensiini 98 püstoli ja tankuri küljes märgistus E5, kuid Olerexi tanklas on selle juures kiri «No bio. Biolisandivaba». Vaid Aardla tänava Circle K tanklas oli 98 bensiini juures märgistus E0 ning juures kiri «Biovaba, sobib kõigile mootoritele».

Mida E5 bensiini 98 juures tähendab – kas auto mootor on nüüd isegi kalli bensiiniga ohus ja mis saab tublist trimmerist või töökast murutraktorist? Tähistus 98 E5 viitab tõepoolest sellele, et bensiinis võib olla maksimaalselt 5 protsenti etanooli, selgitas Neste Eesti ASi turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste. Neste bensiin 98 sisaldab tema sõnul vähesel määral etanooli sellepärast, et etanool vähendab CO2 heitmeid ja on mootorile ohutum.

Olerexi tanklates müüdav bensiin 98 ei sisalda biolisandit, teatas Olerex ASi turundus- ja kommunikatsioonijuht Kai Põldemaa. Märgis E5 on selle juures majandus- ja kommunikatsiooniministri vedelkütuse märgistuse määruse järgi, mille kohaselt tuleb bensiin tähistada märgisega E5 ka juhul, kui selles on etanoolisisaldus 0 protsenti.

«Keskkonnasäästlik biolisandiga kütus on tore mõte, aga see on inimestele viimasel aastal tohutult probleeme tekitanud,» tõdes aia- ja metsatehnikat müüva ning hooldava Reginett OÜ juht Jaan Lusikas. «Kui sügisel on sellist kütust paaki jäänud, siis masinad kevadel enam ei käivitu. Ja kui te veel nende masinate karburaatoreid näeksite! Meil on karburaatorite müük hüppeliselt tõusnud.»

Tagasi üles