Päevatoimetaja:
Henn Uuetoa
(+372) 7390300

Hübriidsõidukite parkmistasu vabastus kehtib veel poolteist aastat

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Tartus on tasuta parkimise õigus antud 300 hübriidautole, aastaga on lisandunud sadakond selle eelise kasutajat.
Tartus on tasuta parkimise õigus antud 300 hübriidautole, aastaga on lisandunud sadakond selle eelise kasutajat. Foto: Sille Annuk

Praegu kehtiva korra järgi on Tartus parkimistasu maksmisest vabastatud osaliselt või täielikult elektrimootori jõul liikuva sõiduki juht, kui linnamajanduse osakond on andnud selleks elektroonilise parkimisloa. Neli aastat tagasi oli Tartus tasuta parkimise luba võetud 35 hübriidautole, aasta hiljem oli lube 90, tunamullu 206 ja eelmisel aastal 300.

Olukorras, kus hübriidtehnoloogia levib hoogsalt ja hübriidsõidukeid on Tartus üha enam, on Tartu linnavalitsus teinud volikogule ettepaneku vabastada edaspidi parkimistasu maksmisest üksnes elektri jõul liikuvad sõidukid.

Elektriautosid on Tartus parkimistasu maksmisest vabastatud umbes 220, rääkis Tartu liikluskorraldusteenistuse spetsialist Kadi Metsma.

Ettepanek vabastada parkimistasust ainult elektri jõul liikuvad sõidukid on esitatud parkimistasu määruse muutmise eelnõus. Põhjendus on, et täielikult elektrimootori jõul liikuvatel sõidukitel puudub kohalik CO2 emissioon, kuid hübriidsõiduki puhul kohalikust nullemissioonist rääkida ei saa, sest selline sõiduk tarbib keskmiselt kolmandiku ulatuses nn rohelist elektrit ja kahe kolmandiku ulatuses ikkagi fossiilset kütust.

Linnavalitsus peab keskkonnasäästlikest eesmärkidest lähtuvalt vajalikuks muuta kehtivat määrust ja jätta tasuta parkimise võimalus ainult elektrisõidukitele. Tartu abilinnapea Raimond Tamm on muudatusettepanekut põhjendanud, et teisteski Eesti linnades pole hübriidsõidukitele tasulisel alal tasuta parkimist.

Praegu volikogule esitatud ettepaneku järgi hakkaks muudatus Tartus kehtima 1. jaanuaril 2021.

Tamm nentis, et linnavalitsusel on küll ülevaade, kui paljud hübriidautod on Tartus parkimistasu maksmisest vabastatud, kuid kui palju siin neid tegelikult liigub, selle kohta linnavalitsusel infot pole. Küll on teada maanteeameti andmed, et Tartumaal oli aprilli alguses registreeritud 504 hübriidsõidukit, neist 474 bensiini- ja 30 diiselhübriididi. Sealhulgas liigub Tartus 360 hübriidautot, neist 342 bensiini- ja 19 diiselhübriidi.

Veel muudatus­ettepanekuid

  • Praegu kehtib Tartus ainult üks viivistasu määr – 30 eurot. Linnavalitsuse ettepanek on sätestada poole väiksem viivistasu juhul, kui parkimistasu on tasutud odavama piirkonna hinnakirja järgi, nt A-piirkonnas parkides makstakse B-piirkonna tariifi järgi.
  • A-piirkonda kuuluv K. E. von Baeri 1a parkla muudetakse tasuta parklaks, kus kehtib ajapiirang 60 minutit.
  • Kogu W. Struve tänav hakkab kuuluma B-piirkonna tasulisse parkimisalasse. Praegu saab tasuta parkida lõigul Kitsas–Tiigi.
Tagasi üles