Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Vaksalis teisele perroonile viiv kaldtee kaotab järsu trepi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Et kõik reisijad pääseksid Tartu vaksalis mugavalt teisele perroonile, lammutatakse praeguse kava järgi tunneli Valga-poolne trepp. Selle asemele ehitab Eesti Raudtee teisele perroonile viiva tunneli ja kaldtee.
Et kõik reisijad pääseksid Tartu vaksalis mugavalt teisele perroonile, lammutatakse praeguse kava järgi tunneli Valga-poolne trepp. Selle asemele ehitab Eesti Raudtee teisele perroonile viiva tunneli ja kaldtee. Foto: Sille Annuk

Eilsel linnavalitsuse istungil andis Tartu abilinnapea Reno Laidre ülevaate linna koostööst raudtee ja raudteevedudega seotud ettevõtetega. «Üks tähtsaimaid küsimusi on ligipääsetavus perroonidele,» tõdes abilinnapea. «Oleme kaks kuud otsinud võimalusi, et liikumisraskustega inimesed ning ka lapsevankrite ja ratastega rongile minejad teisele perroonile mugavamalt pääseksid.»

Nüüd ongi Eesti Raudtee välja töötamas lahendust, mis võimaldaks Tartu vaksalis kahe perrooni vahel liigelda ratastooli, lapsevankri ja jalgrattaga, teatas Eesti Raudtee ASi taristudirektor Kaido Aettik. Vaksali tunnelisse 21. sajandile kohast lifti paraku ei tule, kavandamisel on teisele perroonile viiv pikk kaldtee, mis kulgeb tunnelis. Eelistatud on lahendus, kus teisele perroonile pääseb olemasoleva tunneli kaudu. Kaldtee tegemiseks tuleks lammutada teisele perroonile viiv Valga poolne järsk trepp. Eskiislahendust arutanud linna muinsuskaitsekomisjon ja linnainsenerikomisjon leidsid, et tunneli ja kaldtee tegemiseks võib Valga poolse trepi lammutada.

Samuti soovitab linnavalitsus pikendada teise perrooni varjualust ja projekteerida täiendavad ootepaviljonid. Piltlikult öeldes saaksid praegu vaid vihmavarjus olevad reisijad tulevikus seal olla ka tuulevarjus. Ootepaviljonide kütmisest praegu juttu ei ole.

Kas on lootust, et ka kitsas teine perroon ehitatakse tööde käigus laiemaks-mugavamaks? «Eesti Raudtee tagasiside on, et see on liiga kallis töö ning sellepärast pole me selle küsimusega edasi läinud,» vastas Reno Laidre.

Tunneli ja kaldtee sobiva eskiislahenduse osas kokku leppimise järel projekteerib ja ehitab Eesti Raudtee pääsu teisele perroonile. Kuigi tunneli lõpus paistab valgus, on tartlastest rongireisijatel veel vara rõõmustada. «Tunneli ja kaldtee valmimise tähtaega praegu ei ole,» ütles Reno Laidre.

Tagasi üles