Gustav võtab sihikule Soome maiasmokad

Mattias Cafe pagar-kondiiter Priit Vaitmaa valmistas läinud neljapäeva lõuna ajal suure anumatäie sefiiri, mille ta veidi hiljem vilunult Gustavi vaarika-passionitortidele paigutas. Muide, Gustavi küpsetiste tegemiseks kulub Mattias Cafes aastas miljon muna.

FOTO: Sille Annuk

Artikkel kuulatav
Minu Meedia tellijatele
Tellijale

Werneri kohvikut, Gustavi kondiitriteenust ning restoraniärimees Joel Ostrati brändi tooteid ühendav Mattias Cafe on aasta aastalt kasvanud nii käibe, kasumi, töötajate hulga ja toodangu osas. Mullu valmis Gustavi kaubamärgi all üle 400 tonni küpsetisi, mida on ligi 15 protsenti rohkem kui 2017. aastal. «Eesti inimesed on meid hästi kohelnud,» ütles Mattias Cafe üks omanik ja tegevjuht Siim Liivamägi (pildil). «Gustavi tooted suuremates poekettides, meil on kodumaal ligi 110 müügikohta. Nüüd sooviks ka naabreid meie maitsetega üllatada ehk siis on vaja eksportima hakata.»

Esimese partii Werneri kolme šokolaadi marmorkooke ja meil Sireni nime all tuntud kooke läks Helsingis kaubaks eelmise aasta lõpus. «Eesti ja Soome on lähedased naabrid, aga maitsed on väga erinevad,» märkis Siim Liivamägi. «Näiteks Soome Prismas on magusalett vaid paar meetrit pikk, meie Prismas on koogilett kümmekond meetrit – harjumused on nii erinevad.»

Nüüd tegeletaksegi Soome jätkutellimusega, kuid mitte ainult – Mattias Cafe panustab sel aastal tootmisse 573 480 eurot, millest 200 718 eurot on EASi kaudu saadud arengutoetus. See raha kulub oma toodetega piiri taha minekuks, uute töötajate palkamiseks, seadmete ostmiseks, Gustavi kohvikute frantsiisi ning ettevõtte infotehnoloogia arendamiseks.

Tagasi üles