Tartu rattaringluse päevapilet maksab 5 eurot, kaotsis ratas kuni 2500 eurot

Tartu Postimees
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eeloleval suvel käivitatakse Tartu rattaringlus, mis koosneb 510 elektrirattast ja 240 tavajalgrattast ning üle linna rajatavast 69 rattaparklast.
Eeloleval suvel käivitatakse Tartu rattaringlus, mis koosneb 510 elektrirattast ja 240 tavajalgrattast ning üle linna rajatavast 69 rattaparklast. Foto: Tartu linnavalitsus

Tartu volikogu arutab tuleval nädalal rendirattasüsteemi edenemist ja hinnakirja, mille järgi Tartu ühistranspordi kehtiva perioodikaardiga on lühike sõit lausa tasuta, ratta enda kätte unustamine või kaotamine soolase hinnaga.

Tartu rattaringlus alustab töö 8. juunil, kokku 69 rattaparklas hakkab ringlema 750 jalgratast, nendest 510 on elektrilised ja 240 on tavalised jalgrattad. Rattaringluse süsteemi tarnib Kanada ettevõte Bewegen Technologies Inc.

Jalgrattad on universaalse mõõduga, sobivad inimestele pikkusega 149–200 cm.

Kui kasutajal on Tartu linna liinibussis tasuta sõidu õigus või kehtiv Tartu liinibussi 10, 30 või 90 päeva pilet, siis eraldi rattaringluse piletit ostma ei pea. Eeldus on isikustatud bussikaardi sidumine rattaringluse süsteemiga, et oleks võimalik kehtiva pileti olemasolu kontrollida.

Muul juhul tuleb soetada rattaringluse päevapilet hinnaga 5 eurot, nädalapilet hinnaga 10 eurot või aastapilet hinnaga 30 eurot. Sellise perioodipileti olemasolu korral on iga kuni 60-minutiline jalgratta kasutamine tasuta. Kuni tunni pikkuste kasutuskordade arv ei ole piiratud.

Kui kasutaja soovib sama jalgrattaga kauem sõita, maksab iga järgmine alustatud tund 1 euro. Kasutaja võib sama ratast enda käes hoida kokku kuni 5 tundi järjest. Kui kasutaja on ratast enda käes hoidnud kauem kui 5 tundi, rakendatakse automaatselt hilinemise tasu 80 eurot.

Kui aga kasutaja ei ole ratast tagasi toonud 24 tunni jooksul, hakatakse olukorda uurima ning sõltuvalt ilmnevatest asjaoludest võidakse määrata kasutajale kahjuhüvitis kuni 2500 eurot, mis vastab uue elektriratta hinnale.

Iga rattaparkla juurde paigaldatakse infotahvel, kus on täpsed juhised, kuidas ratast kasutada ja kui palju sõit maksab.

Ratast saab lukust lahti võtta ja lukku panna Tartu bussikaardi või mõne muu ühiskaardiga, mis on rattaringluses registreeritud ja krediitkaardiga seotud, samuti ka mobiiltelefoni rakenduse abil. Kuni 8. juunini ennast kasutajaks registreerinud saavad esimesed kolm kuud tasuta sõiduõiguse. Ratta saab võtta ükskõik millisest parklast ja tagastada ükskõik millisesse parklasse.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles