Maanteeamet panustab sel aastal ligi 1800 kilomeetri riigiteede ehitamiseks ja remontimiseks 179 miljonit eurot, millest pea kolmandik kulub Lõuna-Eestis Tartu-, Jõgeva-, Põlva-, Võru- ja Valgamaal.
Teetööd vajutavad pitseri isegi Hauka laadale
«Töösse läheb hästi palju objekte, meil on tänavu selleks 56 miljonit eurot, mis on veerandi võrra rohkem kui mullu,» ütles maanteeameti Lõuna regiooni ehitusosakonna juhataja Oleg Lužetski. Suuremaid objekte on viis-kuus. Üks neist ongi Jõgevamaal Pikknurme ja Puurmani vahel 4,7-kilomeetrisel lõigul 2 + 1 möödasõiduradade ehitamine. Selleks kulub veidi üle 5,7 miljoni euro, töödele tuleb punkt panna hiljemalt detsembris.
Kõige kallim, hinnanguliselt 7,6 miljoni eurone töö võetakse käsile aga Võrumaal Antslas, kus maanteeamet laseb ümber ehitada kaks väikelinna läbivat riigimaanteed. Kas tõesti võib alati rahvarohke Hauka laat ohus olla? «Oleme Hauka laadaga arvestanud,» kinnitas Oleg Lužetski. «Enne laata teeme linna selleks võimaluste piires korda ning laada ajaks katkestame seal tööd.»
5,5 miljonit eurot on kavandatud Riia–Pihkva maantee viimase osa ümberehitamiseks. Venemaale Mercedeste vedamiseks kasutatava Põlva–Karisilla maantee lõpu, Niitsiku–Karisilla ümberehitamiseks kulub eeldatavalt 4 miljonit eurot. Lisaks läheb ümberehitamisele ka selle maantee algus Põlva külje alt Rosmalt kuni Sooharani. Seega peaks Põlva–Karisilla maantee aasta lõpuks otsast lõpuni korras olema.