Mototehnika turuliider: peagi võtavad meie tänavatel võimu elektrirollerid

Eili Arula
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Suur osa Motohobi salongis üles rivistatud rolleritest on elektriajamiga liikurid. Motohobi juhi Marek Kärneri sõnul on elektri jõul töötavate rollerite ülalpidamine bensiinimootoriga rolleritest mitu korda soodsam. 
Suur osa Motohobi salongis üles rivistatud rolleritest on elektriajamiga liikurid. Motohobi juhi Marek Kärneri sõnul on elektri jõul töötavate rollerite ülalpidamine bensiinimootoriga rolleritest mitu korda soodsam. Foto: Margus Ansu

Eelmise aasta uue mototehnika müügitabelit vaadates võib öelda, et kõiki tüüpe masinaid ostetakse Eestis enam-vähem võrdselt. Nii motorollereid, mopeede kui ka mootorrattaid võeti maanteeameti büroos arvele julgelt üle 500. Ka maastikumasinate ehk ATVde ja UTVde turg kasvab igal aastal ning mullu võeti neidki Eestis arvele ligi pool tuhat.

Eestis üks edukaimaid mototehnika müüjaid, Tartu külje all asuv osaühing Motohobi on viimasel paaril aastal pannud rollerite müügil järjest enam rõhku elektrimootoriga sõidukeile. Kui uute autode müügitabelis tegi Eesti autoturul mullu ilma hübriidajamiga Toyota RAV4, siis motomaailmas pole alternatiivkütused veel põhjalikult kanda kinnitanud. Eelmise aasta rollerite müügitabelist selgub, et siin müüdi vaid mõned üksikud elektrimootoriga rollerid. Siiski on Motohobi juht Marek Kärner veendunud, et lähiaastail hakkavad turul ilma tegema just elektritoitel rollerid ja mopeedid.

«Hiinas, kus liiklusmüra ja saaste on juba aastaid probleem, on elektrirollerid suurlinnades väga menukad ning ka eestlased muutuvad aasta-aastalt keskkonnateadlikumaks,» selgitas Kärner. Veel lisas ta, et elektrimootoriga rollerite müügiedu tagab praktiline asjaolu, nimelt on elekter bensiinist mitu korda odavam.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles