Piiriülene rahalaev seilab lõpuks lodjakotta

Eile avanes Emajõe paremkaldalt vetelpäästejaamale ja ajutisele lodjakojale selline vaade. Kui kõik läheb kava kohaselt, pole aasta pärast seal vanast enam jälgegi, tuleva aasta mais peaks valmima uus lodjakoda, varjualune ja vetelpäästejaam.

FOTO: Kristjan Teedema

Lugu kuulatav Minu Meedia tellijatele

Tartu linnavalitsus tahab Euroopa Liidu rahastatava Eesti-Vene piiriülese koostööprogrammi toetuse abil Ujula tänava lõppu rajada ligi tuhande-ruutmeetrise lodjakoja peahoone, materjalide ja aluste hoidmiseks varjualuse ning vetelpäästehoone. 2010. aastal valminud projketi järgi oleks uue lodjakoja rajamiseks kulunud neli miljonit eurot. «Võrreldes 2010. aasta projektiga on nüüd vähendatud tööde mahtu ja muudetud hoonete lahendusi odavamaks,» ütles Tartu linnavalitsuse linnavarade osakonna juhataja Kunnar Jürgenson.

Suurem osa lodjakoja peahoonest on mõeldud vanade sisevetelaevade remontimiseks ja ehitamiseks. Lisaks tulevad sinna sepi- ja köiekoda, väike kohvik, sadamakapteni kabinet, seminarikoht ning olemruumid. Uue vetelpäästehoone tualette saavad kasutada Emajõe ääres linnaujulas sooja aega nautivad linlased. Rajatakse teed ja korrastatakse hoonete ümbrus.

«Esimeses järgus ehitame valmis hooned,» selgitas Kunnar Jürgenson. «Suurem töö kaldaalal, lodjakoja sadama slipi uuendamine, kai ja ujuvkai ehitamine ning kalda kindlustamine jääb tulevikku.»

Lodjakoja uute hoonete rajamiseks kulub hinnanguliselt 1,83 miljonit eurot, millest 624 975 eurot tuleb Common Peipsi 2 projektist ning 1,2 miljonit eurot peab panustama Tartu linn. Tööde täpne hind sõltub pärast hanke korraldamist. Ehitusega on kavas alustada tänavu septembrist, uued hooned peaksid valmima 2020. aasta mais.

Luunja vald jätkab Common Peipsi 2 projekti toetusega jõesadama arendamist, jõesadamasse ehitatakse kai. «Sellega luuakse meie sadamas võimalus suuremate aluste, näiteks Pegasuse ja Jõmmu sildumiseks,» märkis Luunja vallavanem Aare Anderson.

Tagasi üles