Õpetajad õpivad nippe, et autistlik laps ei eksiks teelt

Aime Jõgi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tartu Herbert Masingu kooli õpetajad Merje Kivikas (paremal) ja Sanna Savi jagavad oma koolitusest saadud tarkusi väljamõeldud õpilase Xavieri näitel.
Tartu Herbert Masingu kooli õpetajad Merje Kivikas (paremal) ja Sanna Savi jagavad oma koolitusest saadud tarkusi väljamõeldud õpilase Xavieri näitel. Foto: Kristjan Teedema

Xavier on 12-aastane vaimselt võimekas autistlik laps, kes elab Ameerikas. Tal ei ole lihtne oma tähelepanu koondada ega millelgi hoida. Xavier jääb igale poole hiljaks, ta tegevused katkevad. Kui ajalooõpetaja palub tal teha kokkuvõtte mõne kuulsa isiku elust, võib see Xavieris esile kutsuda raevuhoo. Asi, mis Xavierile aga väga meeldib, on arvutimäng Minecraft. See on maailm, mis koosneb värvilistest plokkidest, mida saab ise luua, liigutada või hävitada.

Põhja-Carolinast pärit metoodika eesmärk on luua õpilase ümber terapeutiline õpikeskkond, mis võimaldab arendada nii akadeemilisi kui ka sotsiaalseid toimetulekuoskusi ning iseseisvust. Koolivaheajal õppisid selle programmi põhimõtteid Masingu koolis 40 õpetajat.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles