Juba trassikoridori kavandamisel sai meile selgeks, et olulisi otsuseid tehti suletud uste taga ja kummaliste argumentide põhjal. Veel keerulisemaks muutus suhtlus, kui hakkasime leidma vigu Rail Balticu põhjendustes. Selles küsimuses dialoogi välditakse siiani.
Andmekaitseinspektsioon on teinud hulga ettekirjutusi Rail Balticuga seotud dokumentide avalikustamiseks. Kohtuasjas, kus ministeerium loovutas salastatud dokumendi alles menetluse käigus, leidis kohtunik, et majandusministeerium käitumine on sobimatu. Käimasolevas kohtuasjas ignoreeris ministeerium kohtu korraldust dokumentide esitamiseks hoolimata varasemast minister Simsoni lubadusest need kindlasti kohtule esitada. Miks varjatakse?
On saanud üha selgemaks, et Rail Baltic, mis algul võis olla mõeldud Eesti hüvanguks, on praeguseks muutunud tagurpidiprojektiks. Selle asemel, et lahendada mingit kitsaskohta ühiskonnas, on meil lahendus, mille õigustamiseks mõeldakse välja järjest «huvitavamaid» loosungitena kõlavaid põhjendusi. Näiteks maanteede tühjendamine veokitest. Paraku pole kaup maanteelt raudteele liikunud rohkem kui mõne protsendi ulatuses kuskil Euroopas. Vettpidavaid põhjendusi, miks meil peaks teisiti minema ning miks pole seda jõutud olemasoleva raudtee abil, pole 20 aasta jooksul suudetud esitada. Otsitud põhjus on ka vajadus vedada NATO tehnikat vedu sõjaväeosade asemel Muuga sadamasse.
Praegusel raudteel sõitis mullu kevadel üks rongitäis kaupa Prantsusmaalt Paldiskisse. Rohkem kaupa ei leidunud hoolimata Eesti Raudtee juhtide korduvatest lubadustest. See pole takistanud Meelis Niinepuu (Eesti 200) juhitud konsultatsioonifirmal Civitta koostada tasuvusanalüüsi, mis näitab raudteele kohe valmimise järel kolm korda enam kaubaronge, kui liigub Inglismaa ja Prantsusmaa vahel. Prognoosi aluseks anonüümsete ekspertide salastatud arvamused.