Skip to footer
Päevatoimetaja:
Emily Lieberg
+372 730 0138
Saada vihje

Tartu linnavalitsus pani Sebe kaheksa aasta tööle hindeks väga hea (4)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
AS Sebe juhatuse liige Üllar Kaljuste bussiga, mis pärast 1. juunit enam Tartu tänvatel ei sõida, suve hakul võtab töö üle AS Go Bus, mis on ülikoolilinnas teenust pakkunud varemgi.

Kaheksa aastat tagasi vurasid ASi Sebe bussijuhid uhiuute punaste bussidega ülikoolilinna. Tänavu 1. juunil annab Sebe teatepulga uuele hankevõitjale ASile Go Bus. Viimane võitis hanke pakkumusega 6,6 miljonit ehk kümne aasta jooksul tuleb linnal välja käia 66 miljonit. Enne Sebe ülikoolilinnast lahkumist võttis Tartu linnavalitsus praeguse vedaja aastad siin kokku ja hindas teenusepakkuja töö väga heaks.

Ka Tartu Postimehe tänavaküsitlus andis mõista, et teenusepakkujale etteheiteid ei ole. Pigem kurtsid linlased sõidugraafiku üle, aga seda reguleerib linnavalitsus. Koos uue vedajaga tuleb ka uus sõidugraafik.

Peaaegu täiuslik

Sebe ​on sõitnud neil aastail pea kõik linna tellitud liinikilomeetrid. See tähendab, et neid kordi, kui inimesed on peatuses bussi oodanud ja see on tulemata jäänud, on olnud väga vähe. Liiniveoteenuse kvaliteedi üks näitajaid ongi teenindamata jäänud liinikilomeetrite arv, see oli suurim 2015. ja väikseim 2012. aastal.

2015. aastal jäi busside tehniliste rikete tõttu teenindamata 5036 kilomeetrit, kolm aastat varem vaid 2240 kilomeetrit. Arvud eraldi võivad tunduda suured, aga tuleb meeles pidada, et Sebe aastane töömaht on 3,6 miljonit liinikilomeetrit. Nii et teenindamata on jäänud 0,2 kuni 0,6 protsenti olenevalt aastast.

​Sõitmata sõitude eest tuleb teenusepakkujal tasuda leppetrahvi. Tartu linnavalitsuse liikluskorraldusteenistuse ühistranspordi peaspetsialisti Madis Oona sõnul leppetrahvid on ja jäävad. Kui palju Sebe aastate jooksul tasuma pidi, Oona öelda ei osanud. Ta kinnitas, et on Sebe teenustega seni rahule jäänud, teenus on olnud väga hea, ning ei saagi loota, et kõik tellitud kilomeetrid saavad läbitud.

Kas raha jagub?

​Go Busi liinile tulekuga peaks teenuse kvaliteet sõitjaile paremaks muutuma. «Go Bus tuleb uute bussidega, praegustes bussides ei ole kliimaseadmeid ja see teeb suvel sõidu ebameeldivaks,» rääkis Oona. Kliimaseadmete nõue oli kirjas 2017. aasta riigihankes. Aastaid tagasi, mil Sebe hanke võitis, sellist nõuet polnud.

Sebe juhatuse esimehel Üllar Kaljustel on enda sõnul hea meel, et linn peab neid heaks koostööpartneriks. Ta arvas, et Go Busil võib alguses Tartus olla üsna raske. «Ühelt vedajalt teisele on ikka keeruline üle minna,» tõdes ta. Kaljuste lisas, et eks aeg näita ka seda, kas Go Busi pakutud 6,6 miljoniga aastas välja veab. «Kõige raskem ülesanne on leida bussijuhid,» ütles ta.

Kas olete rahul Tartu linna ühistranspordiga?

Gerda Heinmaa

Gerda Heinmaa
Ei ole. Ma olen sõitja, sõidan praegu kaubamaja juurest raudteejaama, et sõita sealt Jõgevale. Pärast, kui ma tulen Jõgevalt tagasi Tartusse, jõuab rong 19.01 ja buss läheb 19.02. See on õnnemäng, kas ma saan bussile või ei. Kui ma liinile number 27 ei jõua, pean sõitma kesklinna ja kaua ootama ning alles siis saan Annelinna sõita. Kui see välja arvata, on kõik korras.
 

Liisbeth Jőesaar

Liisbeth Jõesaar
Päris hea on minu arust. Liine on palju ja saab igale poole sõita, kuhu vaja. Mina olen väga rahul.
 

Marcus-Oliver Jaaniste

Marcus-Oliver Jaaniste
Üldiselt olen väga rahul. Graafikud on üsna head. Busside puhul sõltub bussist, mõned on üsna vanad ja mõned üsna ilusad.
 

Peep Kolberg

Peep Kolberg
Ülikooli tunniplaaniga minul see graafik ei sobi. Ma tulen linna äärest ja bussiga ei jõua täpselt tundide alguseks. Pean umbes 45 minutit koolis ootama.
 

Niina Paine

Niina Paine
Jaa, mina olen väga rahul. Väga hästi sõidab ja kõik on tipp-topp. Bussijuhid on väga rahulikud ja sõidavad hästi Ainult bussipeatustes on väga libe. Kardan kogu aeg, et kukun. Annelinnas on täielik katastroof, minul kui 74-aastasel on väga raske liikuda.
 

Silvester Ofili

Silvester Ofili
Jah, olen rahul. Bussid tulevad õigel ajal ja ma saan oma päevast tegevust busside järgi sättida, sest tavaliselt nad ei hiline ega jäta tulemata.

Kommentaarid (4)
Tagasi üles