Tartu linnavalitsus tahab aprilli algusest tööle rakendada 11 töötajaga linnaasutuse Tartu Linnatransport, mis edaspidi tegeleb nii bussiliikluse kui ka taksondusega, aga mille loomise peapõhjus oli praeguste plaanide järgi kevadel tööd alustav rendirattasüsteem ehk rattaringlus.
Rattaringlus tingib uue linnaasutuse loomise (1)
Tartu abilinnapea Raimond Tamm selgitas, et kõik ühistranspordiga seonduv koondatakse uude asutusse. «Päevakorrale tuli sellise asutuse loomise idee põhjusel, et rattaringlus on veidi teistsugune tegevuste kompleks kui linnamajanduse osakonna senine töövaldkond,» rääkis ta. «Peame looma selliseid ametikohti, mis on meile tavapäratud, ja seega on mõistlik need luua eraldiseisva üksuse vormis.»
Tartu Linnatranspordi koossisus on kuus puhtalt rattaringlusega seotud ametikohta: spetsialist, kaks peamehaanikut ja kolm mehaanikut. Tamm ütles, et rendirattaid tuleb remontida ja hooldada, aga neid on vaja ka ümber paigutada, kui mõnes rendikohas on rattaid palju ja mõnes puudu.
Veel on uue linnaasutuse koosseisus juhataja, kelleks saab tõenäoliselt Roman Meeksa, praegune linnamajanduse osakonna ühistranspordijuht. Peale selle viiakse uude asutusse üle mõned praegu linna liikluskorraldusteenistuse ametikohad.
Selle kohta, kas liikluskorraldusteenistus vähendatud koosseisus jätkab või järgneb ümberstruktureerimine, on linnavalitsuses erinevaid seisukohti.
Eile esitas linnavalitsus uue linnaasutuse loomise eelnõu volikogule.
Tamm selgitas, et vaid ühistranspordiga tegelev linnaasutus aitab sellele rohkem tähelepanu pöörata. «Liikluskorraldusteenistuse osana ei saa see väga oluline teenus piisavat tähelepanu,» leidis ta.