«Rohelises raamatus» erineb mõnigi asi tegelikkusest, leiab koos Don Shirleyga musitseerinud eestlasest tšellist Jüri Täht

Raimu Hanson
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Jüri Täht vaatab hellalt oma tšellot, mis on valminud aastal 1695.
Jüri Täht vaatab hellalt oma tšellot, mis on valminud aastal 1695. Foto: Kristjan Teedema

Risti üle tee nilpsavad lumised tuisukeeled, kui auto hakkab Tartust sõitma Vana-Kuustesse Küti tallu. Seal ootab 88-aastane tšellist Jüri Täht, kes on oma elu kuldsed aastad elanud USAs ning mänginud lugematutel kontsertidel – üks neist jäi ära suure tuisu tõttu – koos kuulsa klaverimängija Don Shirleyga, keda nüüd saab vaadata filmis.

Jamaical sündinud tõmmu džässpianist ja helilooja Don Shirley (1927–2013) ning temaga seotud 1960. aastate alguse iseloomulikud rassistlikud ilmingud USA lõunaosariikides on vaatajate ees «Rohelises raamatus».

Selles juba auhindu võitnud linateoses on režissöör Peter Farrelly kaamerate ette sättinud ka Don Shirley trio teised kaks muusikut, kellest ühe, tšellisti prototüüp on Jüri Täht.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles