Taksoäpi Taxify juhtkond jääb lootma Eesti valitsuse mõistlikkusele (2)

Eili Arula
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Taxify asutaja Oliver Leisalu meenutas reedel sTARTUp Day pealaval sõidujagamisäpi saamislugu, millel oli tähtis roll ka Tartul.
Taxify asutaja Oliver Leisalu meenutas reedel sTARTUp Day pealaval sõidujagamisäpi saamislugu, millel oli tähtis roll ka Tartul. Foto: Kristjan Teedema

Eelmisel reedel Tartus sTARTUp Day pealaval üles astunud Taxify asutaja ja tehnoloogiajuht Oliver Leisalu meenutas vestluses eduka üleilmse sõidujagamisfirma saamislugu ning rääkis ettevõtte lähiaja suurejoonelistest plaanidest. Muu hulgas tuli vestlusest välja, et Taxifyle panid Leisalu ja ettevõtte üks asutaja Markus Villig alguse Tartus.

«Nägin ühes veebifoorumis kuulutust, kus oli kirjas üks lause «Otsin arendajat!» ning lisaks vaid kontakt,» meenutas Leisalu pea kuue aasta tagust juhtumit. Leisalu otsustas kuulutajaga ühendust võtta ning selgus, et kuulutuse taga oli Villig, kellega nad esimest korda näost näkku kohtusid ühes Tartu restoranis. Leisalu meenutas, et Villigu pakkumine oli niivõrd ahvatlev, et ta hakkas kohe pärast kohtumist Taxify rakenduse põhja loomisega pihta. Paar nädalat pärast kohtumist olid Leisalul esimesed versioonid mobiilirakenduse loomiseks valmis.

Nüüd, pea kuus aastat hiljem tegutseb Taxify enam kui 25 riigis. Ettevõtte väärtus küünib miljardi dollarini ning sel aastal plaanitakse Eestist pärit sõidujagamisäppi laienda veel vähemalt viiekümnesse Euroopa ja Aafrika linna. Paraku on Taxifyl tekkinud probleemid just sünnimaal. Nimelt valmistavad majandusministeeriumi ametnikud ette seaduseelnõu, mis võrdustaks sõidujagamisäppide juhid kutseliste juhtidega ning sellisel juhul kasvaksid Taxify juhtide auto kindlustusmaksed vähemalt kümnekordseks.

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles