Iseteenindusäpp alustab Euroopa vallutamist väikesest Tartu ökopoest

Eili Arula
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Z Basketi kasutamisel ei pea ostu eest tasumiseks kassasse minema. German Bidzilja näitab, et selleks peab poest lahkumisel selveterminali ekraanile näitama mobiiliekraanile kuvatud ruutkoodi.
Z Basketi kasutamisel ei pea ostu eest tasumiseks kassasse minema. German Bidzilja näitab, et selleks peab poest lahkumisel selveterminali ekraanile näitama mobiiliekraanile kuvatud ruutkoodi. Foto: Margus Ansu

Eelmisel hooajal «Ajujahi» saates viie parema sekka jõudnud mobiilirakenduse Z Basket loojad saavad nüüd maitsta oma töö esimesi vilju. Kolme Tartu noormehe loodud rakendus hakkas oktoobris tööle Tartus ökopoes Valete. Kuigi praegu saab seda kasutada ainult ühes väikeses poekeses, on äpi loojate siht Euroopa turg.

Z Basket on iseteenindusäpp, mille abil saab klient poes ostud sooritada mobiili abil. See töötab samamoodi nagu suurte marketite iseteenindusterminalid. Vahe on ainult selles, et Z Basketiga saab nii tooteid skannida kui ka maksta üksnes mobiiltelefoni kasutades. Eraldi iseteenindusskannereid pole tarvis ning ostjal pole vaja isegi pangakaarti kaasa võtta.

Mobiilirakenduse üks looja German Bidzilja selgitas, et paljuski sarnaneb Z Basket Taxify sõidujagamisäpiga. «Taxifyga sõites ei pea muud tegema kui takso tellima ja pärast sõitu välja astuma, pangakaarti pole vaja ja makset tegema ei pea. Z Basketiga on umbes sama lugu. Kassa juurde pole vaja minna ning alustamiseks, ostude skannimiseks ja lõpetamiseks läheb vaja üksnes mobiiltelefoni,» märkis Bidzilja.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles