Tartu uue bussiliinivõrgu kriitika süstematiseerimine võtab aega aasta lõpuni

Jüri Saar
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tartu uue bussivõrgu rahvaarutelu algas asumikoosolekuga Raatuse koolis.
Tartu uue bussivõrgu rahvaarutelu algas asumikoosolekuga Raatuse koolis. Foto: Margus Ansu.

Tartlased tegid uue bussiliinivõrgu kohta üle tuhande märkuse ja ettepaneku, mida linnavalitsust abistav ettevõte Positium peab jõudma enne aasta lõppu kokku võtta ja süstematiseerida, et uue aasta algusest saaks alata töö liiniskeemi täiustamiseks.

Tartu linnavalitsus kogus liinivõrgu kohta ettepanekuid oktoobri lõpuni, millest on möödas paar nädalat, aga üldistavat kokkuvõtet veel ei ole.

Tartu abilinnapea Raimond Tamm ütles, et ettepanekuid tuli sellisel hulgal, et neid ongi keeruline mõne sõnaga terviklikult kokku võtta. Aga üht-teist joonistub välja. Näiteks mõnede naabruses olevate linnaosade ühendused pole nii head, kui võiksid olla. Samamoodi on hulga küsimusi tekitanud, kuidas lapsed hommikuti mugavamalt koolidesse jõuaksid.

«See on oluline koht, mida põhjalikult kaalume,» lubas Tamm. «Ka eakatele on olulised sihtkohad, vaatame, et oleks mugav neile olulistesse kohtadesse jõuda.»

Tamm nentis, et ettepanekuid tuli tõesti väga suur hulk ning tasapisi tilgub ka juurde. Ning kui kellelgi veel ettepanekuid tekib, ei jäeta neidki tähelepanuta.

«Meie partner Positium on see, kes need ettepanekud koondab ja süstematiseerib, pärast seda vaatame, kas kõik ettepanekud said vajalikus mahus kajastatud ja kuidas tervik välja näeb. Pärast seda lähevad ettepanekud Soome partnerile,» lausus Tamm. «Mõned ettepanekud on väikese detaili kohta, mõni on suurem analüüs. Oli teada, et kui liinivõrgu kavaga välja tuleme, tulebki palju ettepanekuid. Ega me ei arvanud, et see on lõplik skeem ja et tulime ainuvõimaliku ja parima variandiga välja. Seepärast protsessi varakult kavandasimegi, et saada tagasisidet. On hea meel, et inimesed nii aktiivsed olid.»

Tamme sõnul on praegune eesmärk sellel aastal esmane analüüs Eesti poolel valmis saada. Kavas on avalikustada ka soomlaste töö tulemusel loodud liinivõrk, kuid samas mahus kaasamist, nagu oli sügisel, enam plaanis ei ole.

Tartu tulevase liinivõrgu loomise aluseks on Soome firma WSP Finland OY ja Eesti ettevõtte Positiumi tehtud ühistranspordi liinivõrgu modelleerimise töö, milles kasutati erinevaid andmestikke (bussikaardi valideerimisandmed, linnaelanike fookusgrupiaruteludes kogutud sisend, mobiilpositsioneerimise jm andmed). Muudatustega soovitakse luua kasutajasõbralikum ja reisijate reaalsetel vajadustel põhinev bussiliinivõrk.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles