Stanfordi matemaatiku ideed leiavad Tartus kiitust ja laitust

jaga E-post prindi artikkel saada vihje Loe ja lisa kommentaare

Tartu Tamme kooli põhikooliklasside matemaatikaőpetaja Tauri Viil ei pea ruutvõrrandi õppimist mõttetuks, kuna see selgitab võrrandi olemuse valemis õpilasele ära.

FOTO: Sille Annuk

Hariduses, sealhulgas ka koolimatemaatikas on tähtis küsimus, kas õppida pähe või õppida mõtlema. Stanfordi ülikooli humanitaarteaduste ja tehnoloogiate uurimisinstituudi direktor dotsent Keith Devlin märkis eelmisel nädalal Tartu Postimehe veergudel, et traditsiooniline koolimatemaatika on ajale jalgu jäänud. Selgus, et Devlinile on Eesti haridussüsteemis tegutsevate inimeste seas kaasamõtlejaid, aga on ka neid, kes tema ideedega ei nõustu.

Tauri Viil, Tartu Tamme kooli põhikooliklasside matemaatikaõpetaja

Ma ei ole loomulikult sellega nõus, et paberil arvutamine kaoks ära. Iga abivahendi kasutamisel võiks teada, mis selle, näiteks valemi taga on. Samamoodi peaksid õpilased kalkulaatori kasutamisel teadma, mis on arvutustehete taga, et neid paremini mõista. Nii säilib paremini ka õpilaste reaalsustaju ja kriitiline hindamisvõime.

Tagasi üles