Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Lõuna-Eesti raudteeületuskohad võetakse teravdatud tähelepanu alla

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: Arvo Meeks

Hoidmaks ära raskeid õnnetusi, võtavad Eesti Raudtee, politsei ning turvafirma USS Security 10. oktoobril luubi alla Jõgeva, Tartu, Elva ja Valga raudteeülekäigu- ja -sõidukohad.

Sel aastal on raudteeülekäikudel ja -ülesõitudel juhtunud raskete tagajärgedega õnnetusi, mille põhjus on enamasti tähelepanematus või ka igapäevaste liiklus- ja ohutusreeglite eiramine.

Liiklejate käitumisharjumuste muutmiseks ja raudteeohutusalase teadlikkuse kasvatamiseks korraldavad Eesti Raudtee, politsei ja USS Security ühisaktsiooni. Nii võetakse 10. oktoobril erilise tähelepanu alla raudteeülekäigu- ja -sõidukohad nii Jõgeval, Tartus, Elvas kui ka Valgas, kus viimasel ajal on enim probleeme täheldatud.

«Pimeda aja tulekuga on mõistlik raudteeületajatele meelde tuletada õiguspärast käitumist ülesõitudel ning ülekäikudel. Õnnetuste ära hoidmiseks on igal liiklejal ‒ olgu ta jala, autoga või rattal – kohustus jälgida, et raudtee ületamine oleks ohutu,» ütles Eesti Raudtee kommunikatsioonijuht Monika Lilles.

Lõuna prefektuuri politseimajor Robert Kõvask sõnas, et rong on massi, sõidukiiruse ja pika pidurdusteekonna tõttu liikluses arvestatav ohu allikas. «Seda enam ei tohiks ükski jalakäija või autojuht raudteed ületades alahinnata oma panust raskete õnnetuste vältimisel. Hooletu käitumine või liiklusreeglite eiramine maksab rongiga kokkupõrkes suure tõenäosusega just jalakäija või autojuhi enda elu,» nentis politseijuht.

Ta lisas, et politsei näeb oma igapäevatöös tihedamini neid autojuhte, kes rongi lähenedes ja keelavast fooritulest hoolimata ikkagi üle raudtee nõeluvad. Jalakäijad jällegi eiravad turvalisi raudteeületuskohti ning silkavad üle sealt, kust ise parasjagu paremaks peavad.

«Teisisõnu näeme mustrit, kuidas nii autojuhid kui jalakäijad panevad oma elu ohtu selleks, et võita mõni minut või mõnisada meetrit,» tõdes Robert Kõvask.

Näiteks alles tänavu aprillis oleks Valgas üks nooruk, kes ületas raudteed rattal ja kõrvaklapid peas, napilt kaubarongi alla jäänud.

Tänavu on üheksa kuuga olnud Eesti Raudtee taristul 17 õnnetusjuhtumit, milles sai viga 14 ning hukkus 6 inimest. Neist raskeim õnnetus leidis aset 20. veebruaril Keila lähedal, kus alkoholi tarvitanud veoautojuht ei andnud rongile teed. Kokkupõrke tagajärjel paiskus rong rööbastelt maha ning üheksa inimest said õnnetuses viga.

Soovitused jalakäijatele ja jalgratturitele:

* Ületa raudteed selleks ettenähtud kohas.

* Ole raudtee ületamisel tähelepanelik, tõsta pilk nutiseadmelt ja eemalda kõrvast klapid.

* Kui kuuled või näed rongi lähenemas, siis anna sellele teed.

* Lisaks tõkkepuu ja foori jälgimisele veendu ka ise, et rongi ei tule.

* Raudteed ei tohi ületada ratta seljas, vaid tuleb ratas käe kõrvale võtta.

Soovitused sõidukijuhtidele:

* Suhtu austusega tõkkepuusse ja foori ning ära eira märguandeid.

* Punase fooritule ajal ei tohi raudteed ületada. Ka siis mitte, kui ülesõidukohal ei ole tõkkepuud.

* Tõkkepuuta ja foorita ülesõidukohal vaata mõlemale poole ja veendu, et rongi ei ole tulemas.

Tagasi üles