Ma saan aru, et see ei ole tavapärane reformierakondlik lubadus, mis teeks kingitusi vaid kõige jõukamatele, kuid tasuta ühistransport on kindlasti vajalik, mitte mõttetu.
Ühistranspordi ignoreerimine tõi kaasa trendi, kus sõitjate hulk aasta-aastalt langes ja sellele omakorda reageeriti liinide hõrendamisega.
Reformierakonnale meeldib jääda kinni sõnumisse «tasuta ühistransport» ja seetõttu ei süveneta töösse, mis on piletita sõidule lisaks tehtud. Tasuta sõidu kõrval oleme tähelepanu pööranud ka liinivõrgu ja graafikute parandamisele. Liinivõrgu tihendamiseks on valitsus tänavu ette näinud 3,3 miljonit eurot. Seega lisandub kokku üle kolm miljoni liinikilomeetri. Need lisavahendid bussiühenduse tihendamiseks on sel aastal samas mahus kui viimase 14 aasta jooksul kokku.
Lisaks arendame nõudepõhist ühistransporti, et sõita oleks võimalik ka neil, kes elavad tõesti hõredalt asustatud paikades. Ühistranspordisüsteemi arendamine on pidev töö ja ühendusi saab muuta veelgi paremaks. Kuid see on ennekõike kohalike ühistranspordikeskuste ülesanne ning ma usaldan nende eksperte, kes kõnealuse tööga iga päev tegelevad.
Selgub, et suurem kasutamisaktiivsus maakonnaliinidel pole Elroni andmetel kaasa toonud ka reisirongide kasutamise vähenemist, mida samuti ennustasid tasuta bussisõidu plaani kriitikud. Mullu juulis tehti rongidega 571 163 sõitu ja tänavu juulis 611 125 ehk rongisõitjate arv kasvas hoopis seitsme protsendi võrra.
On võimalik, et tasuta maakonnatransport hoopis soodustas ligipääsu rongidele. Ka rongid ei tundu Reformierakonnal heas kirjas olevat, sest Kaja Kallas lubas juba mainitud intervjuus ka reisirongiliikluse dotatsiooni vähendada. Tundub, et Kallas soovib kõike keerata tagasi, selmet minna edasi.
Reformierakonnal oli aastaid aega arendada maakondlikku bussivõrku, paraku seda ei tehtud. Ühistranspordi ignoreerimine tõi kaasa trendi, kus sõitjate hulk aasta-aastalt vähenes ja sellele omakorda reageeriti liinide hõrendamisega.
Alles tänavu näeme negatiivse trendi pöördumist sõitjate arvu kasvule. Süsteemi lammutamine ja tagasipööre oleks kahtlemata tagurlik käik, mida Keskerakond kindlasti teha ei luba.