Miks kerkis hiljuti Kaunase puiesteel asuva eakate päevakeskuse ette parkimisplatsi serva postide rivi?
Miks kerkis päevakeskuse ette postirivi?
Vastab Tartu eakate ja puuetega inimeste hoolekandeteenistuse peaspetsialist Martin Joel Bachmann:
Need on sotsiaaltöötajate kasutusse tulevate elektriautode laadijad. Kalda päevakeskuse ette paigaldati neid 11, teiste sotsiaalabikeskuste ette vähem.
Ehitus käib praegu näiteks Lubja 7 juures. Laadijad tulevad ka Staadioni 52, Rahu 8, Vaksali 14 ja Kalda tee 4 piirkonnakeskuse juurde.
Kas laadijate juures on plaanis parkimist piirata?
Oleme mõelnud, et laadima peaksid autod minema tööpäeva lõpus. Päeva ajal ei keela me nende platside kasutamist ka parkimiskohtadena. Hommikul ja õhtul pargivad seal kõrvalasuvasse Sipsiku lasteaeda käivad vanemad. Ei tahaks sinna esialgu keelavaid märke üles panna ja loodetavasti jätavad vanemad laadimisplatsid õhtuti vabaks.
Kui teisiti ei saa, siis peame ka märkidega reguleerima.
Kui palju laadimispunktid maksid?
Tartu linnale ei läinud need maksma mitte midagi. Laadimispunktide ehituse maksab kinni Kredex. Ühe laadimispunkti hinnaks on arvestatud tuhat eurot.
Millal saabuvad elektriautod Tartu tänavatele?
Autod on tegelikult juba Tartus Silberauto esinduses. Lähiajal otsustab linnavalitsus, millal anda sõidukid pidulikult sotsiaaltöötajatele üle. Enne tuleb teha veel mõned protseduurid, nagu kindlustus jmt.