Avanädalal on Helsingi ja Tartu vaheliste lennukitega sõitnud üle 300 reisija, mis üheskoos broneeringutulemustega teeb liinist Flybe`i Euroopa kommertsdirektori Fred Kochaki sõnul firma ühe edukaima algusega uue lennuliini.
Helsingi-Tartu lennud osutusid menukaks
Kuidas on nädala eest avatud Helsingi-Tartu lennuliini algus läinud?
Flybe`il on 200 lennuliini ning ma olen näinud paljude uute liinide algust ja käekäiku. Nendega võrreldes on Tartu väga edukas alustaja.
Sel sügisel avatud kümnest uuest sihtkohast on Tartu kindlasti esikolmikus. Teadsime, et Tartus on potentsiaali, aga ei osanud arvata, et see nii kiiresti käima läheb. Tartu on täitnud meie ootused ja neid ületanudki, kui vaadata broneeringute hulka. Meil kõigil on Tartu pärast nägu naerul.
Ega te seda pelgalt tartlaste meelitamiseks ütle?
Ei. See on aus ja siiras rahulolu. Kui juba praegu novembris on tulemused head, peaks suvi tulema suurepärane.
Millised ootused on teil sellele lennuliinile?
Suured ootused. Näeme Tartus tohutut potentsiaali ning usume, et Lõuna-Eesti reisijad tahavad ja vajavad ühendust ülejäänud maailmaga, ilma et nad peaksid Tallinna sõitma.
Loodame esimese aastaga saada ligi 30 000 reisijat (seda on rohkem, kui oli 2010. aastal Tartu lennujaamas reisijaid kokku – toim).
Aga milliseid ohte või katsumusi näete endal siin ees seisvat?
Peamine katsumus on see, et me oleme eestlastele täiesti uus ja tundmatu bränd. Tahame õppida kohalikke kogukondi tundma ning ise palju ringi liikuda, et ettevõtjaid, omavalitsusi ja ka Tartu eripära mõista.
Kui teatasite augustis, et hakkate Tartu ja Helsingi vahet lendama, ütlesite, et teil on plaanis Tartust veel teisigi lennuliine avada. On need plaanid jätkuvalt jõus?
Jah. Kaalume mitmeid võimalikke uusi liine. Tartust võiks lennata näiteks Stockholmi, aga ka väiksematesse sihtkohtadesse Soomes, ja miks mitte ka Vilniusse või Kaunasesse.
Millal otsustate, kas ja milliseid lennuliine veel Tartust avate?
12 kuni 18 kuu jooksul.
Millest see otsus sõltub?
Meie lennukipark on pidevalt hõivatud ja uute liinide avamine sõltub teiste liinide käekäigust. Kui mõnes kohas ei lähe kõige paremini, võtame sealt lennuki ja paneme teise kohta, kus võiks paremini minna.
Nii et järgmiste liinide avamine Tartust ei sõltugi niivõrd sellest, kuidas teil siin läheb, vaid sellest, kas teil on vabu lennukeid ja kuidas teistel liinidel läheb?
Jah. Otsus on väga paljude muude tegurite koosmõju, aga muidugi see eeldab, et Helsingi-Tartu liinil läheb hästi. Meie eesmärk on ikkagi mõistlikult majandada ja teenida kasumit.
Keda näete lendamas Helsingi-Tartu liinil?
Inimesi, kes käivad Soomes tööl, kel on seal sugulasi-tuttavaid või kes jätkavad Helsingist oma lendu. Kindlasti on meie sihtrühmaks ka ettevõtjad ja akadeemiline ringkond, rahvusvahelised tudengid, doktorandid ja õppejõud.
Suvisel ajal näeme samuti soome turiste Tartusse lendamas, sest Tartu on Tallinnaga võrreldes soomlastele veel pigem avastamata koht.
Kas Tartu lennujaam on kõige väiksem lennujaam, kuhu Flybe lendab?
Jah, praegu küll.
Kuigi Prantsusmaal lendame kohtadesse, mis on suuruselt võrreldavad Tartuga, ja seal oleme üsna lühikese ajaga mitmekordistanud reisijate arvu.
Ütlesite, et esimese aastaga tahate jõuda umbes 30 000 reisijani. Kui palju reisijaid on teie meelest reaalne saada Tartust lendama mõne aastaga, kui avada siit uusi lennuliine?
Mõne aasta perspektiivis 100 000 reisijat on väga realistlik eesmärk, kui laiem majanduskeskkond seda vähegi soosib.