Ja siis korraga kustuvad Kreenholmi vabriku õuel kõik prožektorid ja valgustäpid. Otsekui vool läheks ära. Nagu see on siis, kui seal saarel kedagi ei ole.
«Kremli ööbikud» räägib ka muust. Kuidas ühe ajastu lõpp ja teise algus on puudutanud traagiliselt paljusid inimesi ja paljusid paiku. Jaak Joala häälega lauldud «Unustuse jõel» ei ole ses loos enam armastuselaul, vaid selle boolerorütmis refrään paneb ihu värisema ka kadunud Kreenholmi, Narva jõe ja selle kallastel elavate inimeste ning eestlaste ja venelaste pärast.
Ma ei tea, kui palju võis «Kremli ööbikute» kaheteistkümne etenduse 23 000 vaatajaist olla teiselt kaldalt pärit inimesi, jaanilinlasi, gattšinlasi, sanktpeterburglasi? Või kui neid eriti ei olnud, siis äkki tulevad nad järgmisel suvel.
Narvakad ise olid küll kohal.
Tarvitseb ainult mõelda tantsutrupi noormeeste ja neidude peale, etenduses osalenud laste peale, grimmiabiliste peale, kelleks olid Narva laste loomemaja ja Ida-Virumaa kutsehariduskeskuse õpilased. Siis veel Narva ettevõtete peale, kus on ametis nii mõnigi endise Kreenholmi töötaja, kes õmbles lavastuse kostüüme või trükkis kangaid. Vabatahtlike peale ning omakorda kõigi nende inimeste perede peale, kes pidid samuti tundma, et üks Tartu teater on toonud nende linna sündmuse ning selle õnnestumine ei ole ainult Tartu asi, vaid nende, narvakate asi ka.
Etenduse lõppedes, suundus rahvavoog üle Joala joa tagasi suurele maale. Teatriala väravas seisid tulijate poole näoga kaks turvameest, kes kõigile naeratasid ja pisut puises eesti keeles vahetpidamata laususid: «Head aega! Nägemiseni!»