Väljend «klient on kuningas» ei pea paika Tartu kaupluses Tevo Kaup AS. Ostsin sealt 19. oktoobril LED-pirni 220 V E 27 0,4 W hinnaga 3,75 eurot. Pirni kaupluses ei kontrollitud, kuigi nõudsin seda. Öeldi, et kõik on juba varem kontrollitud.
Lugeja kiri: praakpirn läheb remonti!
Kodus selgus, et pirn ei põle. Läksin pirni vahetuse sooviga poodi tagasi, ostutšekk näpus. Nii müüja kui ka juhataja ütlesid, et uut pirni anda ei ole ja raha nad ei tagasta.
Juhataja ütles, et jätku ma pirn sinna ja nad saadavad selle remonti. Kes on seda varem kuulnud, et lambi pirni remonditaks!
Oma õigustuseks ütles juhataja resoluutselt, et raha tagasi ei saa enne, kui tehakse kindlaks, mis LED-pirnil viga on. Nemad ei vastuta tootja praagi eest.
Huvitav, mis saab pirnil peale praagi viga olla, sest pakendi peal on märge, et LED-lambi tööiga on 50 aastat, soe valgus ja ta säästab 80 protsenti elektrienergiat.
1994. aastast kehtivas tarbijakaitseseaduses (§ 3) on sätestatud, et müüja vastutab kaupade ja teenuste eest, mida ta müüb. Kaup peab olema eeldatavate tarbimisomadustega. Samuti on kirjas, et müüja on kohustatud kahjud hüvitama, kuid võta näpust.
Kokkuvõttes teenis kauplus praagi müümisest kasumit, kuid kaotas minu silmis usalduse.