Kujutate ette, mida sa saaks tehtud viie tunniga päevas? Peale sellele mõtlemist mataksite ilmselt Tartust Tallinnasse tööle või kooli käimise plaanid maha, sest nii palju vaba aega ei ole küll naljalt tavalisele tööinimesele antud. Isegi haridus- ja teadusministeerium on vaikselt alla andmas ning kaaluka osa oma töökohtadest taas pealinna liigutanud.
Senisest kiirem ühendus kahe Eesti mõistes suurlinna vahel annaks aga kasu mitmeti. Esimene kasusaaja, kes pähe torkab, on Lõuna-Eesti inimene, kellel on meelepärane töökoht või õppeasutus Tallinna lähedal, kuid kes ei pea sellepärast oma kodukandist lahkuma. Põhja poolt vaadates saaksid aga soovijad laiendada oma ettevõtet ning teenuseid lihtsamalt Lõuna-Eestisse, kus töökohti napib enam kui pealinna ümbruses. Ääremaastumise probleemi parandaks selline kahepoolne liikumismuster kui mitte täielikult, siis vähemalt osaliselt.
Vaadates liikumismustreid mujal Euroopas, näiteks Belgias või Saksamaal, on kuni saja kilomeetri raadiuses igapäevase trajektoori läbimine üsna normaalne nähtus. Inimesed elavad nii-öelda maal, aga tööl ja koolis käivad linnas. See on võimalik tänu läbimõeldud ühenduste loomisele, mis aitab inimesi nende elu meelepärases korraldamises, mitte ei sunni kodanikke transpordi ja muu taristu, või õigemini selle puudumise tõttu oma elu ümber korraldama. See viimane ongi suuresti ääremaastumise põhjus.
Kurb tõsiasi, et raha ei ole ja raha ei tule (tugev aktsiiside alalaekumine on reaalsus), kestab seni, kuniks Eesti eelarvepoliitika ning eelkõige aktsiisipoliitika ei muutu.