Luunja-Aovere teel tuleb hädaremont

Martin Pau
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Roopad Pilka ja Luunja vahelisel teelõigul.
Roopad Pilka ja Luunja vahelisel teelõigul. Foto: Margus Ansu

Tänavu suvel tugevalt roopasse sõidetud teelõik Luunja-Aovere teel Pilka ja Luunja vahel peaks saama Lõuna regionaalse maanteeameti kinnitusel normaalsesse sõidukorda oktoobri keskpaigaks.

Ameti direktori asetäitja Janar Taal ütles, et ligi 150 000-eurose mahuga remondileping firmaga Lemminkäinen sõlmitakse lähiajal. Hiljemalt kuu aja pärast peaks saama 2,7-kilomeetrisel remondilõigul sõita taas 90-kilomeetrise tunnikiirusega.

«Oleksime saanud töö tavahoolduslepingu alusel tehtud varem, aga kuna see maksab piisavalt palju, oli meil kohustus korraldada riigihange,» selgitas Taal.

Taali tunnistusel pole maanteeametil vastust küsimusele, miks tekkisid 35 aastat tagasi asfalteeritud teel, mida on hiljem korduvalt pinnatud, just nüüd pea vaksasügavused vaod.

Amet ise pole sel teel suuri kruusavedusid korraldanud ega tea, et raskeveokeid oleks seal juunis-juulis mingil muul põhjusel erakordselt palju vuranud.

«Et süüdi on raskeveokid, on küll selge,» sedastas Taal. «Selline äkkvajumine on suhteliselt üllatav, kuigi võib arvata, et probleemid on tee aluses, mis tehti omal ajal jumal teab mis kvaliteediga kohapealsest materjalist.»

Augusti alguses kehtestas maanteeamet rikutud teelõigul piirkiiruse 70 kilomeetrit tunnis. Liiklejate nõudmisel vahetati märgid aga välja kuni 50-kilomeetrise tunnikiiruse märkide vastu.

«Oli neid, kes arvasid, et ikka on liiga ohtlik sõita,» lausus Taal.

Janar Taal nentis, et eelolev remont on hädatöö ning maanteeamet ei looda sellest lahendust aastaiks. Et põhjusi, miks tee nii hullusti vajus, ei saa selgelt välja tuua, pole välistatud uute roobaste teke muis kohtades ega isegi samus paigus.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles