iDeal kampaania

Finnair avardab oluliselt tartlaste lennuvõimalusi

Finnairi lennukid.

FOTO: Markku Ulander/AP

Oktoobri lõpust, mil Tartu ja Helsingi vahel alustab lende Flybe Nordic, on Tartule avatud ka kogu Finnairi lennuvõrgustik.

See tähendab, et tartlane võib pärastlõunal kodulinnas oma pagasi ära anda ning olla 11 tunni ja 20 minuti pärast Pekingis. Selle aja sisse on arvestatud juba ka vahemaandumisele kuluv aeg Helsingis.

«Nii head lennuühendust pole Tartul maailmaga varem olnud. Tartu on peagi rohkem maailma kaardil, kui ta on eales varem olnud,» ütles Finnair Eesti filiaali kliendihaldur Timo Vürmer ).

Omaniku huvid

Finnair on koos Flybe`iga Tartu-Helsingi liinil sõitma asuva firma Flybe Nordic üks omanikke. Seepärast müüb Finnair ka Tartut ühe oma sihtkohana kõikjal maailmas. Sel teisipäeval käisidki Finnairi esindajad Tartus turismibüroosid koolitamas ning linnaga nõu pidamas, kuidas ja mida Tartust mujal maailmas rääkida.

«Ühelt poolt avame tartlastele maailma, aga teisalt ka maailmale Tartu,» ütles Finnairi Baltikumi müügijuht Guer­­man Tyvoniouk . Finnairi peamiseks sihtrühmaks on Tyvoniouki sõnul äri- ja tööreisijad, kuid oluliseks peavad nad ka lihtsalt turiste.

Tartu eripära ja tugevusena näeb Finnair nõudlust, mida loob ülikool. «Rahvusvahelised tudengid, konverentsid, teadusuuringud, õppejõudude vahetused – nendega seotud inimesed on kõik meie potentsiaalsed kliendid,» märkis Tyvoniouk.

Sama tähtsana tõi Tyvo­niouk välja ka ettevõtlusega seotud reisid. «Tartus on IT-firmasid, kelle töötajad reisivad sageli. Tartus on ettevõtteid, kel partnerid Aasias. Samas on ka Aasias investoreid, kel on huvisid Lõuna-Eestis,» rääkis ta.

Harjumisaeg

Kitsamalt Helsingi-Tartu liinist võiks aga Timo Vürmeri sõnul märgatavat kasu lõigata tartlased ja lõunaeestlased, kes käivad Soomes tööl. «Lisaks teame, et soomlastele meeldib väga Eesti, kuid Tartut on nad Tallinnaga võrreldes veel üsna vähe avastanud,» märkis Vürmer.  

Tartu ise saab Vürmeri sõnul palju ära teha selleks, et siia tahetaks tulla. Näitena tõi ta Finnairi Jaapani müügimeeskonna tagasiside. «Oli juhtum, kus Jaapanisse saadetud reklaammaterjalid Eestist olid nii halva kvaliteediga, et jaapanlased ei julgenud neid jagada,» meenutab Vürmer.
Niisamuti oli www.visit­estonia.com jaapanikeelne info aegunud.

«Tartlased saavad teha seda, et nende infomaterjalid on tänapäevased, kergesti leitavad ja huvitavad,» soovitas Vür­­mer.

Flybe Nordic plaanib esialgsete prognooside järgi teenindada Helsingi-Tartu liinil vähemalt tuhat reisijat kuus ning Finnair loodab, et paljud neist ka jätkavad lendu.

«Eks liini sisse töötamine võtab mõnda aega ja tartlased ei ole vist harjunudki veel mõttega, et võiksid Tartust saada ühe vahemaandumisega Pekingisse või Singapuri, kuid see harjumus tekib tasapisi,» rääkis Tyvoniouk.

Esimene Flybe Nordicu lend Helsingi ja Tartu vahel on 30. oktoobril.

Koroonaviiruse leviku ülevaade Eestis ja maailmas.
Vaata statistikat
Tagasi üles