Elva suunas läheb peagi uus rattatee

Jaan Olmaru
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eile hommikul rullisid teetöölised Valga maantee alguses maha viie meetri laiust asfaldi geovõrku, mille ülesanne on takistada tee pinnale pragude tekkimist.
Eile hommikul rullisid teetöölised Valga maantee alguses maha viie meetri laiust asfaldi geovõrku, mille ülesanne on takistada tee pinnale pragude tekkimist. Foto: Margus Ansu

Hiljemalt oktoobri keskpaigas peaks lõppema Jõhvi-Tartu-Valga maantee taastusremont, mille käigus pannakse uus asfalt linna piirist ligi seitsmekilomeetrisele teelõigule ning valmib täiesti uus kergliiklustee Külitseni.

Uus kergliiklustee kulgeb suuresti maanteest eraldi, kuid teatud lõikudel külgneb siiski otseselt autoteega.

«Põhjus on selles, et me ei tahtnud jalgteega minna eramaadele. Kogu protsess on kiirem ja valutum, kui pole vaja pidada maaomanikega läbirääkimisi ja pole vaja maid võõrandada,» selgitas maanteeameti lõuna regiooni asedirektor Janar Taal.

Kohtades, kus jalg- ja autotee kulgevad kõrvuti, paigaldatakse ohutuspiirded.

Rullitajad rõõmustavad

Kuigi uue teega saavad ratturid ja rulluisutajad juurde linnast edela suunas kulgeva ligi seitsme kilomeetri pikkuse ja kolme meetri laiuse turvalise sõidukoha, pole Taali sõnul maanteeameti eesmärk tervisespordi edendamine. Seetõttu pole teele ette nähtud ka eraldi valgustust.

«Sellist ülesannet meil ei ole. See viis kilomeetrit on veel selline kaugus, kus rahvas on nii jalgsi kui rattaga nõus Tartusse käima,» selgitas ta. «Kaugemalt nad enam ei tule.»

Tartu rulluisuklubi eestvedaja Andres Uuli tundis uue sõidukoha üle siiski rõõmu. «Meie vaatame igale sellisele uuele teele suurepärase pilguga. Raadi oma ongi natukene ohtlikuks muutunud, kuna seal on liiklust nii palju,» rääkis Uuli.

Uus kergliiklustee on siiski mitme mahasõiduga, mis kiiruisutajatele ei sobi. «Meie kiirused on kohati 30 kilomeetrit tunnis, aga harrastajatele sobib see tee küll väga hästi,» lisas Uuli ning lubas uut sõidurada siiski kindlasti proovima minna.   

Teeremont venis

Esialgu juba suve algusesse planeeritud Elva maantee remont lükkus Janar Taali sõnul mitu kuud edasi, kuna esimesele riigihankele laekunud pakkumised ületasid remondiks ettenähtud summasid.

«Tahtsime saada parimat, aga nii hea lahenduse jaoks polnud lihtsalt raha,» tunnistas Janar Taal ning lisas, et uue hanke tarvis muudeti ka projekti.

Kuna järeleandmisi tehti ka materjalides, on remonditava autotee eluiga tõenäoliselt lühem, kuid Taali sõnul see suuri probleeme ei tekita. «Oleme arvestanud, et kunagi tehakse see tee nagunii ümber ja senikaua peab ta kindlasti vastu,» lausus Taal ning pakkus, et vähemalt järgmised kuus aastat ei vaja teelõik pindamist.

Teetööde peatöövõtjaks on AS Teede REV-2 ning hankelepingu järgi peaksid kõik tööd olema tehtud 7. oktoobriks. Sealhulgas ka piirete panek ja teemärgistustööd.

Taali hinnangul on firma graafikust siiski veidi maha jäänud. «Neil on olnud teatud tehnilisi probleeme ja muid tõrkeid ning tööde ajalise kuluga me päris rahul ei ole,» rääkis Taal. Ta ei välistanud trahvi, kui lepingu tähtaega ületatakse, kuid arvas, et hiljemalt oktoobri keskpaigaks on tööd lõpetatud.

Tööde kogumaksumus on 3,37 miljonit eurot.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles