Õigesti tehtud õiged asjad juhtisid Fortumo tippu

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eesti aasta ettevõtteks tituleeritud firma soovib omas valdkonnas saada parimaks ka maailmas. Seda, et Tartu kiiresti arenevale ettevõttele kitsaks jääb, firma juhatuse liikmed Martin Koppel (vasakul) ja Gerri Kodres ei pelga, sest äri on niikuinii sedavõrd rahvusvaheline, et kontori asukohal pole suurt tähtsust.
Eesti aasta ettevõtteks tituleeritud firma soovib omas valdkonnas saada parimaks ka maailmas. Seda, et Tartu kiiresti arenevale ettevõttele kitsaks jääb, firma juhatuse liikmed Martin Koppel (vasakul) ja Gerri Kodres ei pelga, sest äri on niikuinii sedavõrd rahvusvaheline, et kontori asukohal pole suurt tähtsust. Foto: Sille Annuk

Läinud nädalal Eesti aasta ettevõtteks tituleeritud mobiilimaksete firma Fortumo juhid peavad edu aluseks õigete asjade tegemist õigesti ning tahavad kolme aastaga saada omas valdkonnas ka maailmas üheks parimaks.

«Meil oli hea idee, hea meeskond, sisenesime õigel ajal turule ja õnne on olnud,» ütles For­tumo juhatuse liige Gerri Kodres. Nelja aastaga on väiksest igaühe mobiiliärist alguse saanud ettevõtmisest kasvanud välja enam kui 60 riigis teenust pakkuv, 20 töötaja ja 4,2 miljoni eurose aastakäibega firma.  

Lihtsalt öeldes võimaldab Fortumo oma klientidel koguda makseid kas või mitmekümnest riigist korraga ning tavatarbijal tasuda teenuse eest lihtsalt ühe sõnumisaatmisega. Lõviosa klientidest moodustavad mängutootjad, tuntuimad on maailma populaarseima mobiilimängu Angry Birds tegijad.

Kasvav äri

Peale mängutootjate leiab kuulsaimate klientide hulgast ka näiteks venekeelse sotsiaalvõrgustiku Odnoklassniki ning maailma suurima kohtingu­portaali Badoo.

Juhatuse liige Martin Koppel nentis, et konkurents mobiilimaksete turul on rahvusvaheliselt väga tihe, sest mobiili mikromaksed on kasvav turg, millest tahavad kõik osa saada.

«Mobiilimakse peamine eelis on selle lihtsus ja kiirus: mobiil on kogu aeg kaasas ning paari sõrmeliigutusega on makse üle läinud, ilma et peaksid kuskile oma krediitkaardinumbreid sisestama või PIN-kalkulaatorit välja otsima,» lausus ta.

Mobiilimakse hinnaks on 2–5 protsenti ostetava teenuse hinnast, kuid olenevalt riigist lisandub sellele ka sideoperaatori vahendustasu, mis jääb enamasti 15–30 protsendi vahele. «Aga operaatorite tasud langevad veel kindlasti. Ka meie teeme selle nimel pidevalt tööd, et operaatorid ei võtaks vahelt nii suurt osa,» lisas Koppel.

Fortumo põhilised konkurendid mobiilimaksete pakkumisel on USA, Saksamaa ja Prantsusmaa ettevõtted. Märgatav edumaa on Fortumol Ida-Euroopa turul. «Kui 2008. aastal hakkasid konkurendid läände liikuma, siis meie tegime risti vastupidist: laienesime jõudsalt Ida-Euroopas, mis oli keeruline, aga arenev turg,» meenutas Martin Koppel üht nutikat strateegilist otsust.

Lisaks on Fortumo eristunud konkurentidest sellega, et on alati olnud avatud väikestele ja keskmise suurusega mängutootjatele, samal ajal kui konkurendid ihaldasid vaid suuri tegijaid. Nii mõnestki aasta-paari tagusest väiksest tootjast on Fortumo jaoks kasvanud nüüdseks välja suur klient.

Konkurentsivõimelisemate ettevõtete konkursil ka aasta eksportööri tiitliga pärjatud Fortumo ekspordimaht moodustab 95 protsenti firma käibest. Juhatuse liige Gerri Kodres märkis, et Tartust kontoritoolilt eksporti ei tee, klientide leidmine tähendab arvukaid välisreise ja üritusi enda tutvustamiseks ning suhete loomiseks. «See on suur töö,» lausus ta.

Ambitsioonid

Juhatuse liige Martin Koppel nentis, et firma on juba üksjagu saavutanud, kuid on alles teel suure eesmärgi poole. «Kolme aasta perspektiivis tahame olla kogu maailmas selle sektori üks parimaid ettevõtteid,» ütles ta ja lisas: «Kui ütled mobiilimakse, siis mõtled Fortumo – sellist seisu tahaks oma klientide hulgas saavutada.»

Martin Koppel ja Gerri Kod­res ei pelga, et Tartu jääb ettevõtte arengule kitsaks. Pigem näevad mõlemad juhatuse liikmed Tartut soodsa arengukeskkonnana. «Siin on ülikool ja IT-firmade kontsentratsioon päris suur – see tähendab ka vajalike inimeste olemasolu,» lausus Kodres. «Tartu on meile hea keskkond äriajamiseks.»

Ettevõtluse auhind
Lisaks peavõidule said Tartu firmad ettevõtluse auhinna konkursil kuuest kategooriavõidust kolm:
• Aasta innovaator: tarkvaratootja ZeroTurnaround OÜ, kelle toodet Jrebeli on müüdud enam kui 65  riiki, kus neid kasutavad teiste seas ka näiteks Apple, IBM, Cisco, Twitter ja LinkedIn.
• Aasta arendaja: LCDVF OÜ, kelle peegelkaamera pildiotsijat on müüdud üle 15 000 eksemplari kogu maailmas.
• Aasta eksportöör (ja ka konkursi üldvõitja): Fortumo OÜ

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles