Muda: laenan poistele aeg-ajalt masinat

Nils Niitra
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Margo Muda ütleb, et töömehed viisid varugeneraatorid utiili. Ometi tuleb Muda nägu tuttav ette talunikule, kes talle mullu generaatori eest raha andis.
Margo Muda ütleb, et töömehed viisid varugeneraatorid utiili. Ometi tuleb Muda nägu tuttav ette talunikule, kes talle mullu generaatori eest raha andis. Foto: Margus Ansu

Margo Muda, kas lennujaama töötaja Uno Siik on viinud lennujaamale kuuluva Iveco veokiga Kuusakoskisse metalli?

Sel aastal ostis ta lennujaamast ühe mahakantud ZIL-veoauto. Ta palus luba see demonteerida lennujaama territooriumil ja ta viis ära selle materjali, mida tal vaja ei läinud. Ma lubasin tal kasutada selleks lennujaama autot, kuna ta teeb päris palju selliseid töid, ületunde ja värke. Kõike ju rahas maksta ei saa, siis tulen inimesele vastu natuke teistmoodi.

See, kui lennujaama hooldusmasin veab vanarauda, on teie arvates OK?

Ta ei ole OK, aga küsimus on selles, et inimesed teevad tõesti tööd väljaspool tööaega ja mul ei ole võimalust neile seda rahas kompenseerida. See on väike kompensatsioon teistpidi.

Mis hinnaga te selle ZILi Siigile maha müüsite? Kas leping on selle kohta?

Leping on selle kohta otse loomulikult... See oli 2300 eurot. Tal oli kodus ka metalli ja siis ta kombineeris seal seda koormat kokku.

Kas eelmisel aastal ja tänavu on lennujaamast müüdud veel vanametalli välja?

Kas te mõtlete seda generaatorite asja?

Ei, ma mõtlen muud vanametalli.

Poisid on minult küsinud aeg-ajalt masinat oma metalli müümiseks.

Nad on siis selle Ivecoga mingit oma asja ajanud?

Jah. Kui inimesel on vahel mingi mure, siis tahad aidata. Iga asutuse juht ju teeb seda.

Aga lennujaam ise? Kui suure summa eest lennujaam metalli on müünud?

Meie ei müü metalli. Ega meil kulub teda ju endal ka päris palju – ehitame päris palju tehnilisi täiendusi ise ning vaja on siit juppi ja sealt juppi.

Aga isegi Tallinna Lennujaama juhatuse esimees Rein Loik ütles, et veel mõnda aega tagasi oli Tartu lennujaamas palju vana metallikola. Kuhu see siis lahkus?

Vaadake, seal oli hästi palju tõesti, enne kui mina tulin. Need amortiseerunud generaatorid kaks tükki... Kus te selle turuhinna võtsite? Need generaatorid olid tegelikult täiesti õhtal, need olid amortiseerunud, need olid maha kantud ja nende demontaaž oli üks paras peavalu. Seal tuli õli utiliseerida ja sodi oli veel. Meil oli vaja kiiresti vabastada pind ehitusele ja siis sai öeldud meestele, et vot, teete töö ära, plats puhas, ja see on teie (generaatorid – N. N.).

Mehed ise tegid siis pärast nende generaatoritega, mida tahtsid?

Need said utiliseeritud – õlid veeti ühte kohta ja metall teise kohta. Võib-olla, jah, oleks pidanud ootama ja tegema hanke ja värki, aga lihtsalt ajafaktor oli olulisem.

Tean põllumeest, kes kasutab nüüd seda teie väitel metallimüüki läinud generaatorit oma farmis.


Ta võib kõike rääkida.

Mis sai kolmest ZILi reduktorist? AN2 mootorite kraanast? Rootorniidukist?

Neid asju pole mina kunagi näinud. Kui mina tulin siia tööle, siis neid asju enam ei olnud. Kui ma tegin põhivara ja väikevara üleandmise ja vastuvõtmise akti, siis neid seal polnud. Kogu see põhi- ja väikevara, mis ma olen vastu võtnud, on täna kenasti alles. Ma ei oska kommenteerida asju, mis on toimunud siis, kui mind ei olnud. Ma võin vihjata ainult kuulujuttudele, aga üks mees, kes räägib kuulujutte, on loll ja teine on lurjus.

Vanametall vist arvel ei olnud?

Kindlasti ei olnud.

Kas see peab paika, et kütuse ja metalli väljavedu lennujaamast käib üksnes teie loal? Iga kord peab olema teie luba?

Täpselt nii.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles