Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Taksod pööravad öösel järjekorrad ringi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Päeval seisavad raeplatsi taksopeatuses autod ninaga turuhoone poole, kuid öösel keeratakse masinad ringi ning järjekorra esimene auto ootab nüüd kliente Raekoja platsi nurga juures. Sellise pööramise põhjuseks olevat klientide käitumine.
Päeval seisavad raeplatsi taksopeatuses autod ninaga turuhoone poole, kuid öösel keeratakse masinad ringi ning järjekorra esimene auto ootab nüüd kliente Raekoja platsi nurga juures. Sellise pööramise põhjuseks olevat klientide käitumine. Foto: Kristjan Teedema

Klientide käitumine sundis taksojuhte muutma öisel ajal Tartus nii Raekoja platsi kui Vanemuise tänava peatuses ootejärjekorra suunda, sest päevane kord jättis öösel esimese takso sageli sõitjateta.


Kaarsilla otsa jäävas raeplatsi taksopeatuses seadsid autojuhid uue korra omaalgatuslikult sisse juba kevadel.

«Selle asja peale tulid taksojuhid ise. Meil oli enne nõupidamine ja käidi ka linnavalitsuses asja uurimas, et kas me tohime öösel nii seista ja sõita,» ütles Takso 1 taksojuht Oleg Štšerbakov, kelle sõnul tingisid järjekorra pööramise öised sõitjad, kes valisid esimese takso, milleni nad jõudsid.

«Öösel tuleb rahvas peamiselt raeplatsi ja Kaarsilla poolt ning inimesed lähevad kohe viimase auto peale. Aga esimene takso, mis on siin olnud võib-olla juba 1,5 tundi, jääbki hommikuni seisma. No võib-olla saab mõne kliendi, kui tuleb korralik inimene, aga muidu lähevad kõik viimase auto peale,» lausus Štšerbakov ning rääkis, kuidas mõnikord on nii, et järjekorra viimane takso teeb tunniga mitu lühikest sõitu, aga esimene ei tee selle ajaga ühtegi.  

«Vanasti, kui Poe tänaval veel kasiino oli, tuli ikka siit poolt ka rahvast, aga nüüd enam mitte,» kinnitas Štšer-bakovi juttu Minu Takso taksojuht Jaroslav Bobêk, kelle sõnul kasutatakse öist järjekorra pööramist ainult reedeti ja laupäeviti.

Tartu Postimehe vaatlus aga näitas, et taksojärjekord pöörati ringi ka neljapäeva öösel. Tavaliselt tehakse seda  kella 23 paiku ning teistpidi suund kestab varahommikuni.

Taksojuhid rahul

Kuna Poe tänava poolt on taksopeatusesse sissesõit keelatud, sisenevad sõidukid ülekäiguraja juurest ning keeravad peatuse alas ringi. Uus süsteem pidi töötama väga hästi.

«Kõik sõidavad ja järjekord aina liigub,» ütles Bobêk ning pakkus, et raeplatsi peatusest võtab nädalavahetusel öösiti takso 300–500 klienti. «Need postitaksod saavad siit igaüks vähemalt 8–10 sõitu.»

Samasugune suunamuutmine käib ka Vanemuise tänava peatuses, mida toidab öösel peamiselt lähedal asuv ööklubi. Päeval seisavad taksod suunaga Küüni tänava poole, kuid öösel on järjekorra esimene auto ninaga vastu Vanemuise ja Ülikooli tänava ristmikku. «Seal tehti see asi juba ammu ära,» ütles Bobêk.

Linna ühistranspordi peaspetsialist Madis Oona ütles, et on olukorrast teadlik ning linnal sellise pööramise kohta vastuväiteid ei ole. «Neile sai öeldud, et kui nad ei riku liikluseeskirja, siis võivad nad öösel teistpidi seista. Kuna see on piiratud territoorium ja tegu pole tänavaruumiga, siis on see ka liikluskorralduslikult korrektne,» kommenteeris Oona olukorda.

Päevane suund ei muutu

Tartu Postimehega vestelnud taksojuhtide arvates võiks kaaluda neis kahes peatuses statsionaarset suunamuutust ja peatuse märgi ringitõstmist. «Võiks küll, sest ka päeval juhtub, et võetakse järjekorrast see takso, milleni esimesena jõutakse,» lausus Štšerbakov.

Oona hinnangul pole see siiski hea mõte. «Päevasel ajal ei tahaks sellega päris nõus olla, sest kui raeplatsi taksopeatus teistpidi pöörata, lasta nad sisse ning Poe tänava poolt ja ülekäigu juurest välja, siis hakkab see päeval küll liiklust segama,» ütles Oona. «Eks see manööverdamise küsimus tuleb mängu.»

Teiseks oleks Oona sõnul korrektne, kui taksod seisaks kõnnitee poole selle küljega, kust inimesed peale tulevad.

«Reisijatele oleks see ka viisakam, kuna hinnakiri peab olema kõrvalistujapoolsel küljel akna küljes. Siis ei pea ümber auto kõndima ja seda otsima,» lausus Oona ning kinnitas, et püsivalt ei ole peatuste suundi kavas muuta.

Märksõnad

Tagasi üles