Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Estonian Air tahab Tartu-lende kahekordistada

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Estonaina Air.
Estonaina Air. Foto: Teet Malsroos / Õhtuleht

Estonian Airi asepresident Rauno Parras räägib, et kiired muudatused firma sees sel suvel sundisid valima, kas lennata ajutiselt Tartusse päeval või üldse mitte. Paari kuu pärast tahab firma aga jätkata nii päevaste kui öiste lendudega Tartusse.

Muudatused lennugraafikus, kuuldused alltöövõtja otsimi­sest. Segadust kui palju. Millised on Estonian Airi plaanid Tallinna-Tartu liiniga?

Esialgsed plaanid on nii, nagu oleme öelnud, et hakkame 5. septembrist oktoobri lõpuni lendama päevastel aegadel tulenevalt firmasisestest ümberkorraldustest. Me ei tahtnud aegu muuta, aga polnud muud võimalust.

Miks?

Kevadel otsustasime, et ei lenda sügisest enam Saabidega (väiksemad propellerlennukid, mis teenindavad ka Tallinna-Tartu liini – toim) ning koolitasime meeskonnad ümber teiste lennukitüüpide peale. Suvel aga otsustasime ikkagi pikendada Saabide liisingut seniks, kuni saame kätte suuremad turbopropellerlennukid. See tähendas jällegi ressursside kiiret ümbermängimist.

Millest puudu jäi, et te ei saanud septembrist lihtsalt vanaviisi jätkata?

Meeskonnad olid juba koolitatud teistele lennukitüüpidele ja me ei saa neid kohe «tagasi võtta». Detailidesse pole võimalik laskuda, aga põhjus on meeskondade ümberkoolituses.

Mitmed tööasjus reisivad tartlased on kritiseerinud teie uut lennugraafikut, päevased ajad ei sobi ärireisijatele.

Jah, me saame neist aru ja see otsus polnud kerge käega tehtud, aga see oli paratamatu sel hetkel. Põhimõtteliselt olime valiku ees, kas jätkata lendamist päeval või üldse mitte.

Kellele võiksid päevased reisid suunatud olla?

Päevased lennud sobivad Tartut külastavatele välismaalastele, kellel on päeval kohale jõuda mugavam kui öösel.

Mis saab pärast oktoobrit, kui ajutine graafik lõpeb?

Meie eesmärgiks on lennata Tartust kaks korda päevas: päeval nagu tulevast nädalast ja öösel nagu siiani lendasime.

Nii et novembrist alates on plaanis kaks lendu päevas?

Ütleme nii, et see on meie eesmärk jah, aga ma ei saa garantiid anda.

Kuidas on veebruaris alustanud Tallinna-Tartu liinil seni läinud?

Tänu ärinõudlusele liikus juuni keskpaigani kõik ootuspäraselt. Juuli ja august on olnud jällegi väga-väga nõrgad, aga eks me arvasimegi seda, sest suvel on ärireisijaid vähem.

Mis saab kevadel Tallinna-Tartu liinist, kui lõpeb Saabide liisinguleping?

Sellest on vara rääkida.

Kuuldavasti tahab Estonian Air anda liini alltöövõtu korras teenindamiseks mõnele väiksemale firmale, näiteks Pakker Aviole või Aviesile.

Kaalume erinevaid võimalusi. Alltöövõtt pole ainuke variant, aga midagi täpsemat ei saa praegu öelda.  

Kas on ka võimalus, et lõpetate kevadel üldse Tartusse lendamise?

Ei, kindlasti on meil soov jätkata. Eesti on meie koduturg ja Tartu on Eestimaa teine süda, nii et siin ei ole küsimust.

Kuidas mõjutab Estonian Airi Briti odavlennufirma Flybe tulek Tartusse?

Konkurents on alati positiivne. Loodus tühja kohta ei salli. Kui lõuna poolt andis surve natukene järele, tuleb põhja poolt uus. See mõjub turule, eriti kliendile alati positiivselt.

Flybe tõotas agressiivset konkurentsi. Milline on Estonian Airi nišš Flybe'i kõrval?

Pakume tööasjus reisijatele kiireid ümberistumisvõimalusi Euroopasse ja ida poole kellaaegadel, mis ärireisijatele sobivad. Estonian Air on eestlaste südames ja Flybe, Air Baltic või kes iganes võivad proovida, aga ega nad päris seda saavuta, mis meil juba on. Peame lihtsalt suutma oma asja veelgi paremini teha.

kas teate?

Tartu lennujaama reisijate arv  
• Jaanuaris     1195
• Veebruaris   1215
• Märtsis         2033
• Aprillis          1970
• Mais              2382
• Juunis          2402
• Juulis           2251
• Augustis        608
• Kokku       14 056

Tagasi üles