Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Tartu ehitab sügiseks ümber segadusse ajava ristmiku

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: Repro

Lähipäevil algab Jaamamõisa juhte segadusse ajava ja ohtlikke olukordi soosiva viie tee ristmiku ümberehitus, töö on plaanis valmis saada septembri lõpuks.

Ümberehitusega eraldatakse ristmikul kohtuvad teed üksteisest. Nii peaks juhtidel olema edaspidi selgem, kellel on eesõigus ja kellel teeandmise kohustus. Sisulisim muudatus on, et tulevikus ei saa «väikest» Jaama tänavat pidi sõitja minna Paju otsas «suurele» Jaama tänavale otse, vaid rajatakse ristmik, mis on Paju tänava otsast eemal.  

Tartu linnamajanduse osakonna asejuhataja Andres Pool sedastas, et oluline argument töö ette võtta oli ka see, et kõigi torustike ja tänavate remontimisega on jõutud selle viieharulise ristmiku lähedale ja siis ära lõpetatud: «Tegime Jaama tänava ülekatet, tulime lastekoduni ja enne ristmikku lõpetasime ära. Siis tulime Puiestee tänava ülekattega, enne ristmikku lõpetasime. Ülejäänud tänav on korras, aga sada meetrit on aukus ja õudukas.»

Jaama tänava remondi raha

«Seal on olnud ka mitu plekimõlkimist,» jätkas Pool. «Viis teed saavad ebardlikult kokku. Seal on küllalt neid, kes ei tea, kellel on eesõigus ja kellel tee- andmise kohustus.»

Linna tööplaanis oli ettepoole märgitud küll «väikse» Jaama tänava uuesti asfalteerimine, sest teekate on ära vajunud. Ent töö tarvis ei jätkunud raha. Seda Jaama tänava osa puudutab remont nüüd üksnes 30 meetri jagu, bussipeatuse osa. Ülejäänu jääb raha ootama uue aasta eelarvest.
Küsimusele, miks mitte foorid või ringristmik, vastas Pool, et foor oleks sellesse kohta liiga kallis ja ringristmik ei mahtunud ära.

Segavad ka maaomandi küsimus ja Jaamamõisa oja, mis läheb ristmiku all torusse. Paju tänava all on sademevee kollektor, mis viib Raadi lennuvälja alalt kogutud vee jõkke.

 toru kallale minek ja maa hankimine ringristmiku jaoks tundus liiga võimas ettevõtmine,» ütles Andres Pool. «Selle pärast ristmiku otste väänamine. Nüüd tuleb konkreetne ristmik, mis peaks olema autodele paremini läbitav kui seni.»

Aastaid on ametnikud pead murdnud teise autojuhte häiriva viie tee ristmikuga, kus saavad kokku Aardla, Soinaste ja Raudtee tänav.

Murekohti mujalgi

Kaalutud on suuremat ja väiksemat ringristmikku, aga sõidu eesõiguse küsimus on saanud komistuskiviks: võib tekkida olukordi, kus ringile sõitmise õigust ootavad autod jäävad raudteele seisma. Kavandatud on ka eritasandilist raudteeülesõitu, kuid selle ehitamiseks pole raha.
«Igasugu mõtteid on, aga väga head lahendust pole,» tunnistas Pool.

Viieharulisele Jakobi–Tähtvere–Kroonuaia–Baeri ristmikule võib kaugemas tulevikus tulla foor, muud lahendust pole linn leidnud.

Ravila–Ilmatsalu samaliigiliste teede rist on aga plaanis ehitada ringristmikuks.

Tagasi üles