Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371
Saada vihje

Uus müügisüsteem muudab maakonnaliinide piletihindu

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Eile Tartust Nõosse sõitnud 11-aastane Sten Hansen oleks bussijuht Ülo Jürgensoni käest piletit ostes saanud nõuda sõidukaardiga topeltsoodustust, kuid septembrist see võimalus kaob.
Eile Tartust Nõosse sõitnud 11-aastane Sten Hansen oleks bussijuht Ülo Jürgensoni käest piletit ostes saanud nõuda sõidukaardiga topeltsoodustust, kuid septembrist see võimalus kaob. Foto: Kristjan Teedema

Juuli algusest Tartu maakonnaliinidel toimiv uus piletimüügisüsteem võib varasemaga võrreldes tuua kaasa piletite mitme eurosendi suurused hinnaerinevused. Samuti vähenevad soodus­tused.

«Hindu me tõstnud ei ole,» vastas OÜ Tarbus direktor Valter Keis Tartu Postimehe järelepärimisele, miks on mõned bussisõitjad pidanud uutest aparaatidest pileteid ostes maksma varasemast rohkem. Näiteks Tartust Mellistesse maksis pilet varem 96 eurosenti, kuid uuest aparaadist saab selle kaks senti kallimalt.

Tarbuse teenindusdirektor Ervin Nõmme selgitas, et piletihindade kujundamisel on uues süsteemis oluline erinevus.

«Tariif on küll sama, aga vanas süsteemis käis hindade kujundamine kroonipõhiselt, mis tähendab, et hind ümardati kõigepealt täiskroonideks ning alles seejärel teisendati ühe eurosendi täpsusega eurodeks,» rääkis Nõmme.

Uue süsteemi järgi on kilomeetritariif teisendatud juba eurodeks ja korrutatakse otse. «See tähendab, et mingisugust vaheümardamist enam ei ole,» lausus Nõmme. Sellest tulenevalt võivad uued ja vanad hinnad erineda kuni kolm eurosenti. Näiteks kui varem maksis pilet Tartust Elvasse 1.66, siis nüüd on see 1.63.

Täpsem teekonna mõõtmine

Piletihindu mõjutas ka see, et varem arvutati läbisõitu täiskilomeetrite alusel, kuid nüüd saab riiklikust andmebaasist sõidupikkuse teada saja meetri täpsusega.

«Sõitu arvestatakse peatusest peatuseni ja nende vahed võetakse GPSiga andmebaasist. Kui ühes suunas on tee veidi lühem ja teises suunas veidi pikem, siis võib ka piletihind erineda. Juba Tartu bussijaama sisse- ja väljasõit on eri pikkusega,» rääkis Nõmme.   


Kas teate?

Uued sõidukaardid
• Vanu «GO IN» sõidukaarte saab sõidu eest tasumiseks kasutada Tartumaa avalikel bussiliinidel 31. augustini. Uusi kontaktivabu Tartumaa sõidukaarte saab kasutada ainult Tartumaa avalikel bussiliinidel, mida teenindab OÜ Tarbus.
Vanu sõidukaarte saab vahetada ja uusi kaarte osta:
• Tartu bussijaama ülema kabinetis E–R kl 11–13 ja 14–18,
• OÜ Tarbus kontoris Tartus Ringtee 25, tuba 207 E–R
kl 8.30–16.30,
• Elva matkakeskuses Elva raudteejaamas E–R kl 9–18,
L 10–16 ja P 10–15.

Tarbus lõpetab piletimüügi kassadest

Uuele piletimüügikorraldusele ülemineku tõttu lõpetab Tarbus 1. septembrist Tartu bussijaama kassadest piletite müümise ja neid saab osta ainult bussidest.

Tarbuse teenindusdirektori Ervin Nõmme sõnul teevad uues piletimüügisüsteemis piletite hinnad arvutiprogrammid. «Kassadele tuleks aga hinnad teha käsitsi ja see on väga mahukas protsess,» lausus Nõmme. Siiani osteti kassast umbes 15 protsenti piletitest.

«Eks see ole bussijuhtidele natukene tülikam ja see eeldab, et inimene ei tule bussi peale päris viimasel minutil, aga see on harjumuse asi,» lausus Nõmme.

Süsteem aitab kokku hoida, sest eelmüügi eest maksis Tarbus piletimüügioperaatorile OÜ Tallinna Bussijaam teenustasu.

Tagasi üles