Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Uus laev viib lõbusõitjad Emajõel ülesvoolu

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Mootorlaeva Dorpat kapten Sergei Bednov viib huvilised kaks korda päevas ülesvoolu jääva Jänese raudteesillani.
Mootorlaeva Dorpat kapten Sergei Bednov viib huvilised kaks korda päevas ülesvoolu jääva Jänese raudteesillani. Foto: Margus Ansu

Juba kümmekond päeva pakub Emajõel rahvale lõbusõite mootorlaev Dorpat, mis erinevalt Pegasusest sõidutab huvilised ülesvoolu ning keerab linna tagasi alles Jänese raudteesilla juures.


«Praegu on katsetamise aeg, kus vaatame, kuidas ta Emajõele sobib, aga meil on temaga suured plaanid,» teatas Tartu Sadama juhataja Peeter Kukk, kelle sõnul kuulub Dorpat juriidiliselt Erametsahalduse OÜ-le, kuid Emajõel tegeleb laevaga siiski Tartu Sadam.

«Läbirääkimised käivad, aga me pole veel otsustanud, kas ostame ta välja või hakkame rentima,» ütles Kukk.

Viimased aastad Väikesel Emajõel sõitnud laev ehitati juba 1968. aastal ning kandis varem nime Ahti.

Kolm aastat tagasi ehitati aga 30-kohaline veesõiduk ümber ning Kuke sõnul on laeval uus korpus ja mootor. Pegasusest on uus laev ka tunduvalt ökonoomsem, sest Pegasusel kulub tunnis 25 liitrit diislit, kuid Dorpatil poole vähem.

Alustab varakevadel

«Emajõel oleme nüüd sõitnud umbes kümmekond päeva ja esialgu ei ole väga suurt tungi olnud,» ütles Kukk ning lisas, et uut laeva pole väga ka reklaamitud. Esimesed päevad on meeskonnal kulunud selleks, et laevaga tutvuda – milline on tema kiirus ja manööverdamisvõime ning kuhu sellise süvise ja kõrgusega üldse sõita saab.

Kuke sõnul on Dorpati süvis vaid alla poole meetri. «Kui me tahame hakata temaga Emajõel pikemaid reise tegema, tuleb süvise suurendamiseks ilmselt tõsta laeva kaalu,» selgitas Kukk.

Manööverdusvõime parandamiseks peab laevale panema ka suurema sõukruvi, sest kuigi Dorpat on Pegasusest kümme meetrit lühem, on ta siiski üsna raskesti ümberpööratav.

Tartu Sadam soovib hakata uue laevaga sõite korraldama juba varakevadise suurvee ajal ning järgmiseks hooajaks on plaan muuta laev ilmastikukindlamaks – kavas on teha varikatus ning ehitada tuulekaitseks seinad. Samuti nihutatakse praegust rooliruumi ettepoole, et reisjatele tekiks rohkem ruumi.

Praeguse sõiduplaani järgi väljub laev Atlantise kai juurest kell 14 ja 16 ning umbes tunnise sõiduga käiakse ära Jänese raudteesilla juures. Pegasus seevastu pöörab ülesvoolu minnes ringi juba pärast Emajõe vabaujulat.

«Allavoolu on inimesed Tartu lähiümbrust näinud küll, aga ülesvoolu pole Pegasusega sõidetud juba kümmekond aastat,» ütles Kukk ning ei pidanud laevu teineteisele konkurentideks.

Reisid Piirissaarele

Lähipäevadel hakkab turuhoone juurde paigutatud ajutise paadisilla juures seisma ka 12-kohaline väikelaev Princess Liina, mis sel hooajal sõidab vaid tellimise peale, kuid järgmisel suvel plaanib laeva omanik OÜ Rootsiküla Rand hakata tegema kolm korda nädalas regulaarreise Piirissaarele.

«Idee on hakata tegema päevareise, kus hommikul minnakse ja õhtul tullakse,» lausus firma esindaja Alar Süüden.

1978. aastal Inglismaal valmistatud plastkerega mootorlaev suudab sõita umbes 40 kilomeetrit tunnis ning Piirissaarele jõutakse Tartust kahe tunniga. Eile paigaldatud ajutise paadisilla juurest hakkab väljuma ka veesuusatamise ja -tuubi väikekaater.

Huvireisid Emajõel

• Pegasus (täiskasvanu pilet 5 eurot)
T–R kell 15 ja 17, L kell 11, 13, 15 ja 17 ning P kell 13, 15 ja 17.

• Dorpat (täiskasvanu pilet 4 eurot)
T–R kell 14 ja 16, L–P kell 12, 14 ja 16.

Tagasi üles