Koidula seisab kibedal tööajal kai ääres

Vilja Kohler
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Sille Annuk

Piirissaare kalur Vitali Trots popsutas eile kella üheteistkümne paiku hommikul oma paadiga kodusaarelt Laaksaarde. Seal seisis kai ääres Piirissaare rahvast ja nende külalisi sõidutav reisiparvlaev Koidula (suur punavalge alus tagaplaanil). Graafiku järgi polnud Koidulal eile sõidupäev. Aga kui ka olnuks, poleks Vitali Trots saanud kolmandat aastat Peipsil sõitjaid vedava Koidulaga suurele maale asju ajama tulla, sest reisiparvlaev seisab juba pea teist nädalat.

«Tehnilise rikke tõttu ei tee reisiparvlaev Koidula graafikujärgseid reise Laaksaare-Piirissaare laevaliinil,» annab laeva omanik ehk riigi esindaja Tartu maavalitsus napisõnaliselt teada.

«Piirissaare kanalist välja sõites sai laeva roolisüsteem kannatada,» ütles Koidula kapten Riivo Demus. «Kõik juhtus äkki. Ei teagi täpselt, mis seekord häda põhjustas. Mullu oli meil sama probleem.»

Kolmandat suve sõitev Koidula on ka varem remonti vajanud. Näiteks 2009. aasta sügisel viis aluse rivist välja Piirissaare kanalis hulpinud puunott – kobraste töö. Millal kuulutab Piirissaare rahvas sõja kobrastele? «Sõda on juba alustatud,» kostis Piirissaare vallavanem Siim Avi. «Umbes kuu tagasi käisid meil jahimehed. Külarahvas räägib, et maha lasti 30 kobrast, alles olevat jäänud vaid kaks.»

Koidula asemel sõidutab reisijaid praegu graafiku aegadel 1959. aastal valminud mootorlaevaga Peksi Piirissaare mees Sergei Karzubov. Peksile mahub tosin reisijat, sõidukeid peale ei võeta, kohti ei broneerita ja eelisjärjekorras saavad peale kohalikud. Nii võib juhtuda, et turistidel tuleb oodata, kuni Peksi kohalikud saarele ära viib ja siis neile järele tuleb. Riivo Demuse sõnul käib tänavu Piirissaart uudistamas hulga rohkem uudishimulikke kui mullu suvel.

Millal Koidula korda saab, ei osanud puhkusel olev Tartu maavalitsuse maasekretär Tõnu Vesi öelda. «Laeva remont ei ole lihtne nagu aknaklaasi vahetus,» märkis ta ja lisas, et remondi korraldab Koidula käitusfirma Kihnu Veeteed AS nii kiiresti kui võimalik.

«Laev on vaja umbes meetri jagu veest välja tõsta, et keevitaja saaks vea ära parandada,» rääkis Riivo Demus. Tõnu Vesi lisas, et kaalutud on ka varianti tõsta Koidula täies tükis kuivale maale. «Siis saaks laevale põhja alla teha tõkked, mis takistavad nottide vinti sattumist,» selgitas ta.

Seitse meetrit lai ja 32 meetrit pikk Koidula valmis 2009. aasta varakevadel. Aluse tegemine maksis üle 1,5 miljoni euro (24 mln kr), millest suurem osa tuli euroliidu regionaalarengu programmist ja osa Eesti riigilt. Koidulale mahub poolsada reisijat ning kuus sõiduautot või neli sõiduautot ja buss.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles