Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

SUVEPILT: Jänese rajal jääb iga kraaviga matkajaid vähemaks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: Kristjan Teedema

Tartlaste menukast puhkekohast Jänese matkarajast on järel vaid ohtlikud riismed. Näiteks Emajõe vabaujulast umbes kilomeeter edasi on sild maast ligi 75 sentimeetrit kõrgemale kerkinud. Kalameest Aavo Sööti (pildil) see sild ei takistanud. «Alla saab siit lihtsalt,» muheles ta ning haaras ratta sülle. «Aga kalale sõites on siit ülessaamine küll tegu.»


«Rippsillast» edasi tikkujail tuleb umbes pooleteise kilomeetri pärast karata üle sillata kraavi .
Teele jäävad vähem või rohkem prügised puhkekohad (all paremal) ei ühegi prügikastita ja veel üks kõrge «rippsild».

Kõige jonnakamate matkasellide sõit jääb seisma umbes pool kilomeetrit enne raja lõppu, kus tee lõikab läbi mitme meetri laiune kanal, mille taga paistab eramaa silt. Targemad lähevad tuldud teed tagasi, visamad kargavad üle kolme sügava kraavi ja jõuavad Vorbuse teele. Muide, Vorbusel näitab viit, et Jänese matkarajani on üks kilomeeter.

Matkarada on unarusse jäänud, sest Tartu linnavalitsus on selle hooldamisest käed puhtaks pühkinud. «Linna maal olevat rajaosa me hooldame, aga Tähtvere valla maale jääva osa hooldamiseks me enam raha ei eralda,» ütles Tartu abilinnapea Argo Annuk.

«Sel rajal käis väga palju matkajaid ja kahjuks ka palju läbustajaid. Selline käitumine tekitas valla inimestes suure vastuseisu.»

Kuigi linnal pole rahavaru raja kordategemiseks, avaldas Argo Annuk lootust, et suuresti Tähtvere valla mail kulgev jõeäärne rada ei jää selliseks nagu praegu. «Kui inimesed hakkavad rada heaperemehelikult kasutama, peab asja jälle Tähtvere vallaga arutama,» ütles ta.

SA Tartumaa Turism sai Tartu külje alt pea Vorbuse raudteesillani kulgeva üle viie kilomeetri pikkuse Jänese matkaraja valmis 2003. aasta juunis. Raja tegemiseks kulus pisut üle 1,2 miljoni krooni, mis uues rahas teeb ligi 76 700 eurot.

Märksõnad

Tagasi üles