Lennutüli Tartus on väldanud üle aasta

Tuuli Koch
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tartu lennujaama juht Margo Muda.
Tartu lennujaama juht Margo Muda. Foto: Margus Ansu

Üle aasta kestnud vaidlus lennujuhtide tööandja ja lennujuhte kaitsva ametiühingu vahel on pannud Tartu lennujaama mitmel korral keerulisse seisu. Lennujaama juht kahtlustab lennujuhtide töölt kõrvale jäämises protestiaktsiooni.


Viimase aasta jooksul on Tartu lennujaam elanud üle kriitilisi päevi, mil üsna ootamatult pole lennukite õhku tõusmist ja maandumist lennutornist suunavaid lennujuhte kusagilt võtta. Nii juhtus näiteks läinud aasta novembris, samuti selle aasta märtsis.

Tõsisem juhtum leidis aset sel pühapäeval, mil vahetult enne Riiast Tartusse väljuvat lendu teatas üks Tartu neljast lennujuhist, et ta jäi haigeks ega saa tööle tulla. Tartu lennujaamale lennujuhtide teenust vahendav Lennuliiklusteeninduse AS ei suutnud nii kiiresti talle asendajat leida ja ära jäid Air Balticu lennud Riia–Tartu, Tartu–Riia ning Estonian Airi lennud Tallinn–Tartu ja Tartu–Tallinn.

Kannatasid ligi paarisada reisijat. Nii Tartu lennujaamal, Lennuliiklusteeninduse ASil kui lennujuhtide ametiühingul oli juhtunust eile oma nägemus.

Protest või mitte?

Lennujuhtide ametiühingu juht Peeter Mõsak kinnitas, et pühapäeval polnud tegu lennujuhtide tahtliku protestiaktsiooniga, vaid inimene jäi kõhugrippi. «Tõsi on see, et meil on juba pikemat aega üleval vaidlus Lennuliiklusteeninduse ASiga (lennujuhtide tööandja – toim), mis pole suutnud Tartu lennujuhtidega sõlmida korralikke lepinguid,» tõdes Mõsak.

Vaidlused käivad tööaja ja ületundide osas. «Tööandja loodab lennujuhtide vastutulelikkusele ja heale tahtele loovutada oma isiklik elu ja vaba aeg, kui peaks ühe lennujuhiga midagi juhtuma,» selgitas Mõsak vaidluse sisu. «Meie sooviks on aga konkreetse kokkuleppe sõlmimine.»

Tartu lennujaama juht Margo Muda meenutas selle äsja juhtunu valguses märtsikuus toimunut. «Meie arvamus oli toona, et see oli protestiaktsioon,» meenutas ta juhtumit, mil taas polnud lennujuhte ootamatult võtta.

Kahju on suur

Muda sõnul tähendavad nende jaoks ärajäänud lennud maandumis-, reisija- ja lennuki parkimistasudest ilmajäämist. Praegu lüüakse pühapäevase haigusjuhtumi kahjusummat kokku, kuid suurimaks kahjuks pidas ta moraal­set lööki. «Tavareisija ei tea, et meie ostame Lennuliiklusteeninduse ASilt lennujuhtide teenust sisse ja töö tegemata jätmine valatakse ebaõiglaselt meie klienditeenindajate kaela,» nentis Muda. «Kui Tallinnas jääb neli lendu ära, on see statistika, kui Tartus jääb neli lendu ära, on see katastroof.»

Muda ütles, et tekkinud segaduses ootavad nad selgitusi Lennuliiklusteeninduselt. «Me müüme ju usaldust. Üks tilk tõrva võib rikkuda kogu meelaari,» nentis ta.

Lennuliiklusteeninduse ASi juht Tanel Rautits, kes eilses Postimehes taunis seda, et lennujuhi haigestumisest teatati  viimasel minutil, vestles eile lennujuhtide ametiühingu juhi Peeter Mõsakuga. Õhtul saatsid nad ühisavalduse, milles teatasid, et nende hinnangul ei mänginud lendude ärajäämisel rolli lennujuhtide ametiühing.

Rautits kinnitas, et kahetsusväärsete sündmuste taga on ikkagi halbade asjaolude kokkulangemine ja palus oma varasematest avaldustest mitte välja lugeda süüdistusi lennujuhtide ametiühingu suunas.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles