Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371
Saada vihje

Lennujuhtide trikid jätsid Tartu lennujaama seisma

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Ülenurme lennujaam.
Ülenurme lennujaam. Foto: Margus Ansu

Piltlikult öeldes vahetult enne lendu haigestumisest teatanud lennujuhile ei suudetud asendajat leida, mistõttu jäid üleeile ja eile ära lennud Tartust Riiga ja Tallinna. Eile hommikul pidi lennuki asemel bussiga leppima sadakond inimest.
 

«Estonian Airi lend Tallinna on tühistatud. Reisijad saadetakse Tartu lennujaamast bussiga Tallinna lennujaama. Air Balticu lend Riiga on tühistatud. Reisijad saadetakse Tartu lennujaamast bussiga Riia lennujaama.» See teade jooksis Tartu lennujaama koduleheküljel terve eilse päeva.

Tartu lennujaama teenindab neli lennujuhti. Nende lennujuhtimistornis töötavate inimeste ülesanne on abistada piloote maandumisel ja õhkutõusul. Tartu lennujaamast eraldiseisva üksuse, Lennuliiklusteeninduse ASi all töötavad lennujuhid pole Postimehe andmeil rahul oma palgaga ning omamoodi streigi või protesti märgiks ei jõudnud üks lennujuht tööle ja teised lennujuhid ei olnud kättesaadavad.

Ilma lennujuhita ei tohi aga lennujaam lende vastu võtta. Nii ei jõudnudki üleeile Tartusse Riiast tulema pidanud Air Balticu lennuk Fokker 50 ja Estonian Airi teraslind Saab 340. Lennukid pidid ööbima Tartus ning eile hommikul viima reisijad Riiga või Tallinna.

Eile hommikul ootas Tartu lennujaamas lende sadakond inimest. Lisaks inimeste vintsutamisele kannatab kahju ka Tartu lennujaam, sest põhiline tulu tuleb neile just väljalendude pealt. Lisaks veel Tartu lennujaamale suunatud reisijate pahameel, kes ei oska lendude ärajäämist lennujuhtidega seostada.

Lennuliiklusteeninduse ASi juht Tanel Rautits tõdes, et tegemist oli äärmiselt kahetsus- ja taunimisväärse juhtumiga. «Lennujuht jäi just enne lennuki väljumist haigeks. See juhtus pühapäeva õhtul ja nii hilja, et me ei suutnud asendajat leida. Väga ebameeldiv juhtum,» ütles Rautits.

Kui palju võis olla haigestumises süüdi rahulolematus tööandjaga? «Mind häirib väga viimasel minutil teavitamine ehk asjaga hakati tegelema alles siis, kui lennukid hakkasid põhimõtteliselt välja lendama. Aga pigem eelistan uskuda inimlikku rumalust kui tahtlikku käitumist,» lausus Rautits. «Oleme küsinud lennujuhtidelt seletuskirjad ja asjadega tegelemine võtab veidi aega. See on meie jaoks väga äärmuslik juhtum.»

Postimehe andmetel võib põhjuseks olla rahulolematus palgaga. «Lennujuhid tahavad alati rohkem palka ja neil on ka võimalus alati küsida rohkem raha, kuna tegemist on monopoolse alaga. Ma ei tahaks aga uskuda, et niivõrd äärmuslikku meetodit on kasutatud,» tunnistas Rautits. «Kui see oleks nii, oleks see väga-väga inetu.»

Ta leidis, et palganõudele oleks pidanud eelnema mingi läbirääkimisperiood ning Lennuliiklusteeninduse ASile oleks tulnud anda võimalus teha oma pakkumine. Seda kõike aga ei eelnenud. «Kui soovid palka juurde, siis ütled, et kõik inimesed on haiged, ja pakutakse välja mõistlik aeg kokkulepeteks. Seda kõike ei toimunud ja seepärast mõtlen, et tegemist oli õnnetu juhtumiga,» avaldas Rautits lootust.

Tema sõnul peaks homme Tartus kõik korras olema. Pühapäeval ei saanud Tartusse saata ka Tallinna lennujuhte, sest karmid lennureeglid nõuavad lokaalset kogemust. Ühel Tallinna lennujuhil on Tartus tegutsemise õigus, aga tema oli eile Tallinnas tööl.

Pääsu ei ole ka tõenäolistest kahjunõuetest. Reisijatel on olemas reisikindlustused ja lennufirmad hüvitavad omalt poolt midagi, kuid Rautits teab juba, et ringiga jõuavad need nõuded ka nendeni. «See ei tee meid sugugi rõõmsaks, sest tegemist on kindlasti üpris suure rahaga,» tõdes Rautits. «Segadust on palju ja mul on reisijatest kahju. Tartu lennujaam töötab järjest paremini ja seepärast on niisugused tagasilöögid äärmiselt taunimisväärsed.»

Tagasi üles