Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Tartu maaliinid lähevad üle uuele piletimüügile

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Uus kontaktivaba sõidukaart.
Uus kontaktivaba sõidukaart. Foto: Margus Ansu

Sellest nädalast alustatakse Tartu maakonna bussiliinidel üleminekut uuele piletimüügisüsteemile, mis toob kasutusele kontaktivabad sõidukaardid ning teeb mugavamaks nii reisijate kui bussijuhtide elu.



Süsteemi riigihanke võitnud OÜ WebPartner on praeguseks pannud uued ja moodsad piletimüügiaparaadid kõikidesse Tartu maakonnaliine teenindavatesse Tarbuse bussidesse ning juba tänasest hakkab nende kaudu toimuma piletite müük sularaha eest.  

Teise etapina alustatakse järgmisest nädalast kõikide seniste sõidukaartide ümbervahetamist.

Kaarte saab vahetada Tartu bussijaamas ja Tarbuse Ringtee kontoris. Vana kiipkaardi ümbervahetamine on selle omanikule tasuta ning vahetamise käigus kantakse uuele kontaktivabale sõidukaardile ka vanale kaardile jäänud raha.

Tarbuse esindaja Valter Keisi sõnul on vanu sõidukaarte ringluses umbes 5000. Praeguse plaani järgi on üleminekuaeg, kus saab bussides kasutada nii vana kui uut kaarti, kavandatud 15. augustini.

«Võib juhtuda, et seda perioodi tuleb pikendada, aga praeguse seisuga peale seda kuupäeva vana kaardiga enam bussis sõidu eest tasuda ei saa,» ütles Valter Keis. Kaarte saab ümber vahetada siiski veel hiljemgi.

Reaalajas ülevaade

Eelmisel reedel katsetasid uut piletimüügisüsteemi Tartu maavalitsuse, maanteeameti, Tarbuse ja WebPartneri esindajad.

Tunniajane reis Tartu bussijaamast Tõrvandi kaudu Ülenurme lennujaama ja tagasi kujunes palavuse tõttu ametnikele korralikuks saunaks, kuid uus piletiaparaat töötas kuumusest hoolimata.

Riigihanke nõuete järgi peab GPS-seadmeid ja moodsat elektroonikat täis aparaat taluma temperatuuri 20 miinuskraadist 60 kraadini. Busside liikumist on dispetšeril võimalik jälgida reaalajas arvutiekraanilt ning tulevikus saab seda teha iga reisija oma nutitelefoniga.

Maanteeameti esindaja Ingmar Roos selgitas, et sõitjale on suurim muudatus see, et uute kontaktivabade kaartidega saab maksta, asetades kaardi kassaaparaadi lähedusse, ning kaarti ei pea enam rahakotist välja võtma.

Kaardile on võimalik raha eest laadida sõiduõigust, mille kasutusaeg pole piiratud.

Sõitjale on sõidukaardiga ostetud pilet ka soodsam kui sularaha eest ostetu. «Seeläbi on võimalik bussides vähendada sularaha kasutamist ning kiirendada piletimüüki,» lausus Roos.   

Kaartide kokkuhoid

Uus süsteem tähendab ka seda, et Tartu maakonna kooliõpilased saavad neile sügisel väljastatavaid sõidukaarte kasutada mitu aastat. Siiani anti õpilastele igal sügisel uus kaart.

Sõidukaardile on võimalik raha laadida kõigis maakonnaliini bussides ning Tartu bussijaamas.

Sügisel peaks lisanduma ka võimalus laadida sõidukaardile raha internetipangas.

Tartumaal kasutusele võetud piletimüügisüsteem on esimene, mis on automaatse andmevahetusega liidetud riikliku ühistranspordi infosüsteemiga ning seetõttu pole bussifirmal vaja enam eraldi saata riigile andmeid sõitjate arvu ja piletitulu kohta.

Tulevikus on selline süsteem kavas ka teistes maakondades. Juba tänavuse aasta lõpus peaks see käivituma Jõgevamaal.

Samuti plaanib uuele süsteemile üle minna Tartu linn, mis tähendab, et ühe sõidukaardiga peaks saama maksta nii linna- kui maakonnaliinidel.

Tagasi üles